recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mistet DR kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mistet DR kanaler

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Link til DR dækning:

Prøv at indtaste din adresse og se muligheder/retning for bedre sender 

Når det er digitalt, kan man så godt køre med to antenner?

Fx én vendt mod Viborg, hvis DR tages bedst derfra, og så den eksisterende eller en bedre, vendt mod Hadsten? For Regionalt TV's skyld.
Ja bare sendere ikke er på samme frekvens. 
Kræver et samlefilter, som så har et signaltab. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 13:49
jeg har taget et kig på dækningskortet - og det er også det der oprindeligt blev brugt til at bestemme retningen (kompasretning fra loftet mod senderen). Det anfører slet ikke Viborg som en mulighed. 
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

jeg har taget et kig på dækningskortet - og det er også det der oprindeligt blev brugt til at bestemme retningen (kompasretning fra loftet mod senderen). Det anfører slet ikke Viborg som en mulighed. 

Det er også lidt svingende med det dækningskort, synes jeg. Når jeg søger på min egen adresse, så siger det nogle dage Nibe og Hadsten-senderen. Andre gange, Viborg-senderen og Hadsten-senderen. Og andre gange igen, kun Viborg-senderen!

Så man skal altså nogle gange bare prøve at dreje antennen. Men husk lige at markere, hvor den er nu, som tidligere skrevet.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2020 kl. 16:29
Oprindeligt skrevet af jacobask jacobask skrev:

Ja, der er måske en del forstyrrelser i baghaven (og varmeværket ligger faktisk bogstaveligt talt i baghaven...). 

Når jeg ser på signalstyrke og kvalitet kan jeg se at kvaliteten er 100% men signalstyrken ikke er så god (40-50 afhængigt af kanalvalg) - jeg må se hvad jeg kan gøre for at forbedre dette. 

Installationen er faktisk ret simpel: En passiv antenne på loftet (som beskrevet tidligere) og et enkelt (RF-tæt - håber jeg) kabel trukket fra denne antenne og ned til stuen hvor det faktisk bare er afsluttet i et stik der går direkte i TV'et (jeg har ikke fået sat dåse på endnu - længe leve dovenskaben).

Hvad kan jeg selv gøre for at forbedre signalstyrken?
Sprørgsmål er hvor meget dækningskortet "tager højde" LOL for høje bygninger i baghaven. 
Måske du kan få bedre resultat ved at dreje antennen i stik modsat retning mod Nibe senderen i stedet? Wink

Alternativ en bedre antenne eller udendørs.
Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu