recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dvd afspiller som cdafspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dvd afspiller som cdafspiller

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 15:26
2 x120 wat målt ved 20-20k hertz er også ganske fint, men også de eneste specs der med en hvis fornuftighed overhovedet bør nævnes
En lyttebank på 49.000 uF er heller ikke dårligt, men havd tiden har gjort er jo ikke til at sige.

Det er i øvrigt bare dumt at hænge sig i specs på den måde og specielt hvis man vælge at bedrage sig selv ved at fremhæve et dynamisk output lav ohm.

Min erfaring er helt klart at ekstra effekt er en god ting, men hvis man absolut vil bringe effekt på banen, så skal man i det minsdte benytte sammenlignelige opgivelser. Altså med mindre man gerne vil imponere andre med et tomt tal, så skal man ikke blære sig med at effekten er +300 watt, når det viser sig at det er opgivet ved en 1khz hyletone, dynamisk i 2 ohm. Det er et af de ringeste forsøg på pikmåling jeg har set


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2020 kl. 15:42
Jeg har haft 2x80 watt (8 ohm) forstærker og det var ikke nogen problem at udnytte effekten, (kunne høre når forstærkeren nåede sin grænse, at den manglede lidt effekt og var lidt mere anstrængende at høre på da den groft sagt kæmper lidt for at spille højt som en langt kraftigere forsker ikke gør på samme måde) med min denon PMA-900V vil jeg helst ikke prøve, det kan mine højtaler ikke tåle  ;-)

Fra gamle dag med hifi & elektronik har jeg lært at en god tommelfinger regl om at finde ud af hvad følsomheden er i watt (85 db er ca 12 watt) og gange det med 10, så har man et godt udgangspunkt for hvor mange watt man bør have, ca 120 watt pr kanal i 8 ohm som de er opgivet til er perfekt og man masser af effekt til at spille højt med, at der er masser af dynamisk headroom.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2020 kl. 12:48
Modtaget :)

Lidt længere om at åbne end at lukke,loade men stadig inden for det man kan betegne som normalt og problemfrit.

Næste nummer bliver spillet efter normalt tid og spoler som man kan forvente det af en dvdafspiller, enten langsomt eller med større interval.

Lyden er støjsvag,måske mere klar end fra min cdafspiller, kan kun høre cden når den køre rundt, på en afstand af under en halv meter når der ikke er noget musik

Den mangler bagerst fødder, der er ingen og heller ikke rigtig nogen alm huller tæt på hjørnerne, men den står stabilt, skipper ikke numre eller lyder mærkeligt som kan være pga manglende fødder.

Denon RC 1018 fjernbetjening i god stand

Måtte godt være helt støjsvag når cden køre rundt og have 4 fødder ellers ikke noget negativt at bemærke, selv dvd kvaliteten er godkendt, er helt ok, alt virker (af det jeg skal bruge)




Redigeret af gasolin - 28-Juli-2020 kl. 13:08
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu