recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Home Connect
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Home Connect

 Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 13:15
Jeg har opretttet et dedikeret iOT netværk hvor jeg samler alle mine iot enheder, fw regler sikrer at der ikke kan forbindes fra iot til mit alm netværk.

Men jeg kan godt forbinde fra mit alm til mit iot netværk.

Gæstenetværk i UBNT begrænser som standard trafik imellem enheder, så typisk kan det give udfordringer da flere iot apps taler (især under opsætning) med enhederne direkte, derfor kan de typisk ikke finde hinanden.

Ulempen med mit setup er at der er en del iot udstyr der under opsætning kopierer wlan indstillinger fra telefonen der sætter det op, men så skal jeg bare huske at smide telefonen på mit iot netværk inden opsætning.


Redigeret af Clemen - 03-August-2020 kl. 13:17
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 07:04
Kan du hjælpe med hvordan du har gjort det? Har du sat det op efter en vejledning?

Jeg er interesseret i din opsætning, fordi jeg har givet op mht. til at connecte mine hvidevare på gæstenetværket. Det må flyttes over på et seperat IoT netværk. Det især vigtigt for mig at opsætte fw reglerne (som jeg ikke er bekendt med endnu) hvordan det skal opsættes
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 08:56
Jeg har ikke fået løst dette problem, men nu jeg jeg give det et skud til.

Hvordan er jeres på sætning på AP til IOT netværk?

Har i jeres gæstenetværk slået fra og kun sat flue ben i 2,4GHz?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Clemen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Januar-2021 kl. 11:54
Jeg har lavet et netværk der hedder iot-devices, åben for trafik i mellem enheder. Kører både 2,4 og 5ghz da jeg bruger det til alle mine iot enheder.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 345
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu