recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B6 problemer med lyd og billede
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B6 problemer med lyd og billede

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG B6 problemer med lyd og billede
    Sendt: 30-Juli-2020 kl. 15:23
Jeg har de sidste par dage haft problemer med lyd/billede på udvalgte kanaler.

Mit LG 55B6 tv er forbundet til en Yamaha RX-V683 receiver med HDMI og mit TV-signal leveres via Stofa direkte ind i tv'et (altså ingen boks).

Når jeg skal se enten TV2 Sport, TV3 Max, Canal9, Animal Planet eller Disney Junior så bliver billedet vildt pixeleret og lyden hakker.

Der er ingen problemer med alle de andre kanaler jeg har i den store pakke.

Jeg har forsøgt at lave ny kanalsøgning uden at problemet blev løst.

Hvad er der galt? og hvad kan jeg gøre?

på forhånd tak



Redigeret af Sylvest - 30-Juli-2020 kl. 15:41
.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 15:54
Mulige fejl:
Dårlig coax installation.

Indstråling fra 4g 5g sender    ( skyldes også ringe installation )

Fejl på coax kabler, har du stik som ikke er HF tætte ?
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 16:27
Lyder meget som "utæt" antennekabel/stik installation.
Prøv at tjekke i menu på TV med signalstyrke og signalkvalitet og sammenlign imellem gode og dårlige kanaler.
Og samtidig, de fejlramte kanaler ligger sikkert på samme frekvens? 
Hvis ja, så er det sikkert indstråling fra en bestemt (TV ?) sender i nærområdet. Wink
Mvh. JørgenT
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2020 kl. 16:33

 Det kan også være en fejl på den/de Quam som kanalerne ligger på, hvis alt andet er i orden og der stadig er fejl, så skal der ses på det indkommende signal.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 881
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 19:45
Tak for jeres gode forslag.

Jeg fik ikke nævnt i mit første indlæg at jeg faktisk splitter signalet og fører det andet signal til en elgato tuner som sidder i en computer. Dette signal er der intet galt med. Så jeg vil konkludere at det ikke er det indkommende signal som er problemet. 

Måske er det tilfældigt men jeg har bemærket at hvis jeg ikke fører lyden via HDMI fra TV eArc HDMI porten til min receiver men i stedet benytter TV'ets indbyggede højtalere så er problemet markant mindre. 

Så det tyder vel på at det er kablerne den er gal med? Måske både antennekabel og HDMI? og måske portene?




.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Juli-2020 kl. 20:43
Så det du skrev: "mit TV-signal leveres via Stofa direkte ind i tv'et " var ikke korrekt, når der er splitter på. Big smile

Så sikkert dårlig fordeler/splitter installation. Wink

Lidt vejledning i "må/må ikke" med stik:


Mvh. JørgenT
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu