recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TVMosaic er lukket :-( Hvad nu?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TVMosaic er lukket :-( Hvad nu?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-August-2020 kl. 03:30
Oprindeligt skrevet af t33j4y t33j4y skrev:

Oprindeligt skrevet af TBC1 TBC1 skrev:

Personligt forsætter jeg med eksisterende TV Mosaic der jo er installeret og kører fint på mine eksisterende enheder (heldigvis har jeg også gemt både windows-installationsfilen og licensen til den aktuelle NUC server)

Jeg ville sådan set også gerne fortsætte med TV Mosaic, hvis ikke det var for to ting:

1. tvOS app'en hakker når den afspiller optagelser på min Apple TV 4K.
2. TV Guide abo ordning lukker med udgangen af august. Jeg kan godt pille med XMLTV og eksterne kilder, men jeg gider helst ikke ;-)

Ok, jeg husker ingen problemer fra da jeg benyttede det på ATV 4K (men har vist heller aldrig optaget noget, kun pauset og genoptaget). Har heller ikke oplevet problemer på Shield.

Jeg brugte aldrig selv TV-adviser abonnementet, Der er fine oplysninger en uge frem i tiden fra det DVB signal jeg har i brug.

Oprindeligt skrevet af t33j4y t33j4y skrev:

Jeg synes egentlig at det ville klæde dem at sætte det fri - åbne for frit brug, uden licens. Men hvis de er gået konkurs (modsat bare at lave en nedlukning fordi de ikke længere kan se perspektiverne i det) kan det jo være at kurator ikke vil tillade det.

Helt enig!
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

@tbc1 - når du åbner en port i din router, så inviterer du altså gud og hver mand ind i dit netværk. -Især taget i betragtning af at der bliver lavet så meget portscanning fra hackernes side. Når de så finder en port som den du åbner, vil de straks gå i gang med at undersøge, og hvis du bare har en standard win10 uden det store sikkerhed på, så har du rent faktisk åbnet direkte op for hackerne.

Jeg har lavet en port forwarding regel specifik fra den éne WAN IP jeg benytter mig af ude fra, med specificering af én eneste specifik port (fra arbejdet) til den ene port på den lokale LAN computer hjemme hvor TV Mosiac står og lytter. Jeg har i øvrigt gjort det samme i forhold til fjernskrivebord, inkl ibrugtagning af en anden port fra WAN end standardporten til Remote desktop. Det tænker jeg vel burde være sikkert nok i forhold til scanning fra hackere og forsøg på adgang, med mindre de ligefrem sidder sammen med mig på samme IP på min arbejdsplads?
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

De kører alm TCP/UDP protokoller for at smide tv-signalet rundt i netværket.
Så ville jeg kunne bruge en løsning med en server hjemme der tilsvarende lytter til porten og responderer på specifikt forwardede port og IP fra fra WAN? Jeg kan af gode grunde ikke opsætte VPN på min delte arbejdscomputer, som er afhængig af sit eget lokale netværk og i øvrigt administreres af IT-afdelingen på en større arbejdsplads. 



Redigeret af TBC1 - 03-August-2020 kl. 03:52
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
steyr Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-November-2004
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 46
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér steyr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Februar-2022 kl. 13:29
Gammel tråd - I know..
....men lige til dem der ikke skulle have opdaget det...

TV Mosaic er "genopstået" som Community Edition (ingen licens Clap)

Se mere her (selve annonceringen): https://dvblogic.com/
Og find installeres her på Gitlab: https://gitlab.com/tvmosaic

Har lige hældt det på min Synology og det ser ud til at spille Hug

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu