recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af kamera
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af kamera

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Maxball Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maxball Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Anbefaling af kamera
    Sendt: 05-August-2020 kl. 16:39
Hej med jer:
Jeg vil høre om nogen kunne anbefale mig et kamera.
Jeg skal bruge det til at filme fodboldøvelser hvor jeg skal kunne zoome ind/optage i slow motion og til interviews eller andet. Tidligere brugte jeg et DJI Osmo pocket hvor kvaliteten var fin men uden zoom funktion og i det hele meget besværligt at være tæt på da bredden ikke var optimalt.
Det må godt ligne sådan et TV-kamera. Også skal der være mulighed for et stativ til det.
Budgettet er ca 10000. Plus minus lidt

Er der nogle gode kameraer derude i kan anbefale mig eller hvad jeg skal søge efter?

- Max
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 17:36
Panasonic GH5 med en ordentlig linse ville nok være et godt bud, eller et Sony a7s. Men hvis du kan finde et brugt blackmagic cinema pocket med noget linseværk ville det absolut heller ikke være at foragte. Det her er "fotoapparater" på nær BM cinema kameraet. Proshop har ofte "prof" videokameraer på i deres weekend tilbud hvis det skal være rent videokamera. De er bare ikke helt så handy som et "foto".

Men det kommer jo helt an på hvor god en kvalitet du rent faktisk ønsker og hvad det efterfølgende skal bruges til, samti hvilken opløsning du vil filme i.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 17:37
sony ax43 eller ax53, super video kamera og kan tage 120 fps til slowmotion. Ax43 er det nyeste billiger uden evf

Redigeret af 0leDK - 05-August-2020 kl. 17:41
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 17:50
vælg et GoPro, tiden er løbet fra de klossede gamle video kameraer

Billede kvaliteten er i top (4K), det kan sidde på stativ, men kan også monteres på bryst eller hoved, så du kan lave mere aktive videoer

Husk også at professionelle fotografer bruger GoPro i stor udstrækning

2.700,- + stativ og diverse monterings kit

Se fremtiden i øjnene 😀


Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 18:16
orm08 - måske du skulle læse hans indlæg igen???????????

Han brugte tidligere et DJI actionkamera (som var mindst ligeså godt som gopro modellerne)

Problemet er når han skal kunne zoome ind på detaljer. det er unægtelig svært med et aktionkamera som har en fast linse.
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 18:30
der var jeg nok lidt hurtig 😂
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 19:19
Hvis du skal skyde i 4K med f.eks. 50fps. og har behov for at zoome og ikke mindst også have en hurtig autofokus som virker, så er en camcorder som Canon GX10 ikke til at komme uden om. 

GX10 er en consumer udgaven af canon XF400 og XF405

Benytter selv GX10 og XF405 - GoPro - Panasonic GH5 m.fl.

På ferien tager jeg altid en GX10 og GoPro med, Canon GX10 er den “mindste” camcorder på marked der kan 4K 50fps. Med mindre der er kommet noget nyt inden for de sidste måneder. 
Jeg skyder for det meste i 4k 50fps.


Redigeret af Potter - 05-August-2020 kl. 19:21
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Maxball Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maxball Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 08:00
Tak skal I have for svar. 
Det er nogle lækre kameraer jeg har fået anbefalet. 
Hælder lidt til Canon GX10 og Sony AX53. De andre fejler bestemt ikke noget men pengepungen har også noget at skulle have sagt. 
Vigtigt for mig er det at der slow, man kan zoome ind og at der er stabilisator på. Gerne i god kvalitet, 4K og HD kan bruges.  

Mvh:

Max 

Til top
Maxball Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-April-2020
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maxball Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 08:02
GoPro skal man have. I det her tilfælde er det noget andet jeg søgte, hvilket du også  blev gjort opmærksom på TongueTongue  God dag
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér hummelmose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 08:50
Jeg ville klart kigge på Sony's nye VLOG kamera ZV-1


Det er bygget præcist til det du gerne vil. De nævnte kamera ovenfor er super gode kameraer, så ingen kritik over dem.

Men til det du selv skriver, ville jeg vælge ZV-1
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 08:57
Jeg har haft fornøjelsen af at teste zv-1 lidt, det er super godt. Grunden for at vælge ax43/53 skulle være noget mere zoom, billigere og meget bedre batteri tid.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu