recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Surround system valg/ideer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Surround system valg/ideer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenzify Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzify Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Surround system valg/ideer
    Sendt: 05-August-2020 kl. 20:29
Hej,

Står og skal have udskiftet min soundbar til noget nyt, bedre, større...
Har nu kigget og læst noget på diverse muligheder og det falder alt sammen på 3 samme i konklusioner.
Men grundet beliggenhed beliggenhed og beliggenhed, gives det besvær med få mulighed for lytte til dem alle.
Søger lidt nogle evt råd, erfaringer, nogle der har følgende, eller andre valgmuligheder?

Er faldet over de følgende setups.

1: Q Acoustics: 3050i/3030i/3090i/Q B12 subwoofer 

2: Dali Oberon  7/3/Vokal
SVS PB1000

3: Klipsch RP-6000/RP-402S/RP-504s
SVS PB1000

4: ???

Ved godt det hele er som udgangspunkt hvad ens ører er til. Men aldrig rigtig til at hører alle et sted. Og nogle er ikke rigtig sådan bare til.


Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2020 kl. 22:09
Hej Kenzify

Jeg har selv haft Q Acoustics 3050i og 3090i

Til pengene synes jeg at de lyder rigtig godt.
De er meget lyse i lyden, lidt ligesom Dali og med overraskende bund. 
Når man spiller meget højt kan de ligesom Dali blive skingre.

Jeg har aldrig ejet en Klipsch højtaler, men jeg har hørt dem og jeg bryder mig ikke om dem. Jeg husker dem som meget lyse og metaliske i lyden, men det skal du selvfølgelig selv bedømme.

Jeg er selv mest til den lidt mere tunge og bløde lyd fra B&W, Piega og B&O.

Du skriver ikke noget om budget, men de er en del dyrere end de nævnte men er økonomien til det så tag et lyt til Piega, evt. Et sæt brugte. De gør i mine øre bare alt rigtig.
Til top
Kenzify Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Juli-2014
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzify Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2020 kl. 16:32
Havde regnet med et budget på 15000kr. +- eksl receiver.
Om det hele bliver købt samlet eller over et år er sådan lige meget. 
Skal bare som minimum have front + center. Så kan surround højtalere og sub blive tilføjet senere i så fald.

Men må prøve og tage lidt brugtmarked til overvejelse.

Til top
KevinL Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 14-August-2014
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 364
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KevinL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-August-2020 kl. 22:54
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu