recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - S: Synology NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

S: Synology NAS

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: S: Synology NAS
    Sendt: 10-August-2020 kl. 20:43
Ønsker at sælge en af disse NAS bokse. Begge er udstyret med 4 stk. 4 TB WD Red disk 411+ diskene Har kørt henholdvis 3,4,5 og 13 tusinde timer 415Play Tre har kørt 18.000 timer og en har kørt 3700 timer Pris idéer 411+ - kr. 3.000 415Play kr. 3.500

Befinder sig i Hillerød, men kan leveres Nordsjælland og København


Redigeret af ChristianTT - 14-August-2020 kl. 23:42
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 12:29
anyone ? 

Er prisen ikke rimelig ?
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 18:50
Jeg har kigget din annonce, så som input kan jeg give dig mine overvejelser:

Ved ikke med 411'eren, men din 415Play er jo ved at være lidt gammel. Den Celeron den har er 32bit arkitektur og svjh skal fx. Plex være 64bit versionen for at HW transcoding virker (ikke helt sikker) og så understøtter den ikke Btrfs.

En ny DS418Play (med bedre specs) koster 3.600,- så jeg vil umiddelbart sige at prisen for din ville være halvdelen, dvs. 1.800,-

Læg dertil 3 diske der har kørt 18.000 timer - det er ret meget og de er formentlig ude over de tre års fabriksgaranti - jeg vil umiddelbart selv give max. 300,- per disk - og egentlig er jeg ikke så interesseret i at overtage diske med så meget power-on tid. Men - det ville i så fald være 900,- mere. Det de til gengæld har kørende for sig er at det nok er CMR diske. 

Den sidste disk er ok med kun 3700 timer (ca. et halvt år), men pga. netop alderen er det nok en SMR og ikke en CMR. Og det gør mig så bekymret hvis det er 3x CMR og 1x SMR, da man ikke skal mixe disse. Så den samlede pakke er pludselig ikke så attraktiv.

Hvis det også er en CMR vil jeg mene en 500,- mand for den. Hvis det er en SMR er det (for mig) et stop-skilt ift at købe det som bundle.

Det er samlet 1800+900+500 hvis de alle er CMR. Altså 3.200,-


SMR vs CMR overvejelsen gør sig iøvrigt også gældende for diskene i 411'eren, deres power-on tid taget i betragtning. Her er det så nok bare 3x SMR og 1x CMR.

Alt det kan du opklare ved at angive modelnavnene (WD40EFRX er CMR diske, WD40EFAX er SMR diske) 

Måske du skal overveje at sælge opdelt, hvis der er tale om et mix af CMR og SMR.


Redigeret af t33j4y - 14-August-2020 kl. 18:52
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 19:00
Lidt mere info til at genkende diske fra hinanden.


Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 21:19
Hvis du nu skrev i titlen hvad du vil, S: for salg. B: for byt. K: for køb så kan det være at du får mere respons. 
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 23:44
Takker for input og god oplysning om diskene.

Jeg vil oplyse modelbetegnelserne i morgen
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 09:28
Hej Christian, Jeg sad med en fornemmelse for at det var lidt dyrt...

Min erfaring fra tidligere salg er at du på disse NAS kan få ca 2/3 af prisen hvis den er HELT NY. Dine er fra hhv 11 og 15 generationerne så mit bud vil nok være tættere på 1/3 af prisen for noget tilsvarende i dag (måske 1/2 som t33j4y skriver). Dine diske har kørt for meget, dem vil jeg personligt ikke give noget for - jeg ville smide nye i under alle omstændigheder.

Jeg ved godt at det kan være nedslående, men brugt HW falder hurtigt i pris.
Til top
ChristianTT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-August-2008
Sted: Hillerød
Status: Offline
Point: 800
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ChristianTT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 10:43
alle diskene er ERFX så det er samme type. Bud omkring 3.000 for 415Play vil blive taget i betragtning Tongue
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu