recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny brugt projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny brugt projektor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Nightowl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nightowl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny brugt projektor
    Sendt: 10-August-2020 kl. 21:52
Hej

Jeg har været en lykkelige ejer af en Sanyo Z4 i mange år, men kunne nu godt tænke mig en nyere men brugt projektor med lidt mere knald på. Det kan være svært at se hvad der foregår i mørke scener. Jeg har dog ikke fulgt med i projektor verdenen i over 10 år, så ved ikke hvad jeg skal gå efter. Jeg tænker ikke at jeg vil brug en formue, måske 2-4000kr. Hvad skal jeg gå efter?
panasonic px80
Sanyo z4 projektor
Sony str-dg820
PS3
PSP
NAS: qnap ts-219
Logitech squeezebox duet
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 10:22
Lige meget hvad du køber vil du sikkert blive blæst bagover - det gjorde vi, da vi gik fra en gammel Toshiba 720p til Benq Full-HD :)

Jeg vil afholde mig fra at anbefale bestemte modeller og mærker, men ellers er det sgu nok de samme, evindelige råd du vil få - "øg dit budget og køb Sony/JVC/min gamle projektor", "kommer an på dit rum", "køb hellere god HD-projektor end billig UHD","køb LCD for at undgå regnbuer på skærmen" osv .......... men hvis du gerne vil have anbefalet specifikke modeller, så er det en god idé at fortælle lidt om det rum den skal sidde i, såsom størrelse og hvor lyst det er, hvilket lærred du har og hvor langt det sidder fra maskinen og den slags.

Mit bedste råd ved køb af brugt: hvis der i salgsannoncen står, at den "lige har fået ny lampe" er det ret ofte en lodret løgn, da det er de færreste som ofrer en ny lampe på en projektor de vil sælge. Forlang i det mindste en kvittering for lampen, eller næsten bedre: køb en lidt billigere projektor med gammel lampe og skift den selv, så har du ro i sjælen.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 12:01
Jeg overvejer selv en udskiftning og vil sætte en Panasonic PT-AT6000E til salg med 380 timer på pæren. Se en anmeldelse her: https://www.avforums.com/reviews/panasonic-pt-at6000e-3d-lcd-projector-review.384

Hvis det kunne være et alternativ så skriv til mig, men lyt også til hvad forslag der kommer gennem din forespørgsel her og check hvordan det passer med dine prioriteter.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu