recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mor skal have nyt TV...
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mor skal have nyt TV...

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Mor skal have nyt TV...
    Sendt: 11-August-2020 kl. 11:52
Hej

Min gamle mor skal have nyt TV, da det gamle lige er stået af. Hun skal selvfølgelig ikke have noget vildt, men nu er jeg faldet over 2 potientielle modeller, som ser fornuftige ud. Hun modtager TV via den lokale antenneforening.

Begge er et 43" Samsung og kan begge fåes til 2500kr. lige nu i hhv. Bilka og Power.
Jeg kan bare ikke blive enig om hvilket det skal være.


Hvad synes I?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 11:58
Det kan vel være fuldkommen ligegyldigt? Men TU-modellen er med en anden billedprocessor, så den kan "teoretisk" - og sikkert også praktiskt, vise et noget mere "farverigt" billede. Men spørgsmålet er om din mor får noget som helst ud af det med tv2 charlie og dr2?
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 12:05
T modellerne er dem fra i år, så nyeste smart platform.. skal du en model op så er Q60T også en billig udgave, Qled variant, med mere lysstyrke, det kan have betydning for ældre personer..

jeg kan mærke på min far, at det at vi købte en udgået Q8 til dem, var noget han går meget op i... at den er så ekstrem lysstærk i forhold til deres gamle B550 og deres LG PK950.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 12:10
@claus_jac: Jeg tror det nok handler mere om min tilfredshed for som du er inde på, så kan hun nok ikke se den store forskel. Da jeg selv slet ikke kigger på TV i dette prisniveau så er jeg bare helt blank.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 12:15
@Rasmusdc: Jeg kiggede på R-modellen i Bilka og der er også 2020 klistermærke på men jeg kan godt se på Pricerunner, at T-modellen først dukker op i April 20, mens R-modellen findes tilbage fra starten på året.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 20:17
Hvorfor mener du, det er en selvfølge, hun: "ikke skal have noget vildt"?
Hvorfor er du låst fast på 43"?
Selvfølgelig, hvis hun udelukkende ser TV fra den lokale antenneafdeling, giver det måske mere mening ikke at ofre lidt mere på et bedre TV, men selv ville jeg lede mine forældre mod et 55" OLED, som kan fås fra omkring 7000 kroner.
Selvom man er kommet op i alderen, kan man sagtens nyde ordentlig kvalitet, og de har som regel ikke ret meget andet at bruge pengene på, men du kender jo selv bedst forholdene...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 22:41
Med flow tv som din mor ville jeg nøjes med LCD led, da hun ikke har mere ud af det. Men jeg ville gå 50" + dels fordi de har fået mindre landet med tiden og fordi synet ændre sig jo ældre man bliver
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-August-2020 kl. 23:42
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Med flow tv som din mor ville jeg nøjes med LCD led, da hun ikke har mere ud af det.

Hvorfor nøjes?

Da mine forældre for over 10 år siden skulke have nyt tv, kiggede de på 32” LCD.
Så slæbte jeg dem op til Lars (s2v.dk) og han viste dem forskellen på 32”, 37” og 42”. Det sidste var et Panasonic plasma og han brugte netop flow-tv som kilde - fordi de havde fortalt ham at det var det de brugte deres tv til.

I dag er de stadigt super glade for deres 42” plasma, der gennem en lang årrække har vist dem godt billeder. Den oplevelse skal andres mødre da også have!


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Med flow tv som din mor ville jeg nøjes med LCD led, da hun ikke har mere ud af det.
Hvorfor nøjes?
Det er noget med placeringen af der hvor fjernsynet skal stå...
Der står en højreol på den ene side.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-August-2020 kl. 12:54
Jeg vil mene ligesom KlausDM, tag din Mor med ud og vis hende de forskellige modeller og billeder herfra. Det er ikke nødvendigvis sådan, at en Mor er bedøvende ligeglad med billede kvalitet.

Beviset er vores gamle Tante Anna, som er 100 år. Hendes syn er ikke det aller bedste, men hun nyder det relativt bløde billede fra et Sony 55 OLED TV. Og det TV købte hun for 4 år siden.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu