recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt TV, Sony eller LG
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt TV, Sony eller LG

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fonnesbek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2020
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fonnesbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt TV, Sony eller LG
    Sendt: 11-August-2020 kl. 22:26
Hej 

Har længe overvejet nyt TV.....
Sony KD-65AG9 eller Sony KD-65A87

Overvejede længe LG CX eller GX, men syntes ikke det virker som det rette.
Har et ændre Sony 4K LCD (IPS) nu, men vil gerne have noget større (49" nu) med mere pang på farverne og bedre sort niveau.

Skal primær bruges til Film og serie, ser ikke flowTV.

På et tidspunkt bliver der nok suppleret med en Sonos ARC, men ikke fra dag 1, da tv'et skal stå på en skænk så der er ikke plads under det.
Det kommer op at hænge senere, men vi bor midlertidigt til leje.

Hvilket Sony skal man vælge og hvorfor...
Skal man vente til der kommer nye modeller eller ?

Som jeg har forstået det er AG9 en del af master serien med ældre end A87, men samme processor, eller overser jeg noget.

På forhånd tak 
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziphnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 10:27
Har meget tilsvarende overvejelser. Jeg er på udkig efter en erstatning for mit 12 år gamle 60" Pioneer KRP-600M, og ser hellere ikke flow TV (bruger kun Apple TV 4K som input).

Jeg har svært ved at se fidusen i A87 som priserne er lige nu, A9G har en del fordele:

* Billigere
* Bedre lyd (Acoustic Surface+ vs Acoustic Surface)
* Mulighed for at bruge Acoustic Surfacesom center højtaler
* Tyndere
* MASTER series (selvom det nok er lidt uklart hvad det egentlig dækker over).

Jeg er især interesseret i A9G fordi jeg håber at kunne "leve med" Acoustic Surface+, og dermed spare penge og plads der ellers går til en soundbar.

Jeg er nysgerrig over hvorfor du besluttede at LG ikke er sagen, personligt holder jeg da øje med prisen på LG C9 (og CX, selvom det ikke lader til at det er en væsentlig forbedring). Mit indtryk er dog at lyden på LG er for dårlig og vil kræve en soundbar (hvilket også vil være Sonos Arc i mit tilfælde).

Personligt regner jeg med at vente og se hvad der sker omkring Black Friday, og evt slå til hvis der kommer et godt tilbud inden.

Til top
fonnesbek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2020
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér fonnesbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 10:44
Har trykket på knappen, bestilte et KD-65AG9 for 10 dage siden, desværre er der leveringstid men skulle gerne blive leveret om 10 dage.

Jeg ved at sony benytter LG panel men har egen billed processing, en af grundene til at jeg ikke har valgt LG.
Andre grunde til at jeg ikke har valgt LG.
Menu system, smagssag kan bedre lide sonys
Remote, LG's er lidt for plastik agtig
Acoustic surface, forventer at benytte det til at begynde med, men bestiller nok en ARC
Sony wireless connect til deres kamers (har et smart navn kan bare ikke huske det)

Skulle jeg have valgt et LG så ville det være GX, men det er bare alt for dyrt...

Nu glæder jeg mig bare til mit AG9 kommer :-)


Redigeret af fonnesbek - 22-August-2020 kl. 19:27
Til top
ziphnor Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ziphnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 17:36
Tak for listen vedr. LG. De fleste punkter betyder ikke så meget for mig, jeg benytter slet ikke TV'ets remote eller dens menu system (kører 100% Apple TV 4k), faktisk er det bare en monitor jeg skal bruge :)

Tror du bliver rigtig glad for det AG9, du må meget gerne skrive tilbage omkring din oplevelse af det når du modtager det. Især omkring Acoustic Surface.
Til top
fonnesbek Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 11-August-2020
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fonnesbek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 09:32
Så fik jeg leveret mit nyt kd-65ag9, kommer fra et kd-49x8505b, så det nye er stor.... men det vender man sig hurtigt til.
Bøvler stadig lidt med indstillinger, syntes godt at billedet kan virke lidt for blåt, tænker det er et spørgsmål om tilpasning.

Planen om en sonos ARC er lagt lidt på hylden, syntes der er meget lyd i AG9 i forhold til det gamle x8505, men når det engang skal op på væggen tænker jeg det bliver med en sonos ARC.

Det er for mit setup også lækkert med den lave fod.

Håber at få helt styr på billedet, så skal det nok blive godt.


Redigeret af fonnesbek - 14-September-2020 kl. 09:40
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-September-2020 kl. 09:41
Oprindeligt skrevet af fonnesbek fonnesbek skrev:

Så fik jeg leveret mit nyt kd-65ag9, kommer fra et kd-49x8505b, så det nye er stor.... men det vender man sig hurtigt til.
Bøvler stadig lidt med indstillinger, syntes godt at billedet kan virke lidt for blå, tænker det er et spørgsmål om tilpasning.

Planen om en sonos ARC er lagt lidt på hylden, syntes der er meget lyd i AG9 i forhold til det gamle x8505, men når det engang skal op på væggen tænker jeg det bliver med en sonos ARC.

Det er for mit setup også lækkert med den lave fod.

Håber at få helt styr på billedet, så skal det nok blive godt.

Du kunne overveje at gøre det rigtige, nemlig at få dit TV kalibreret. Så behøver du du ikke at "Håbe" at få styr på billedet, men der i mod at få det helt optimale billede.

Tag f.eks. kontakt til tv kalibrering.dk
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu