recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ingen DR programmer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ingen DR programmer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ingen DR programmer
    Sendt: 13-August-2020 kl. 01:42
Jeg har 2 Samsung Smart  tv, henholdsvis 1 og 3 år gamle-
De er installeret som  luft antennesignal og har virket fint det sidste 
halve år, men nu er DR programmerne væk. kanalstyrke og
kvalitet er 100. Gentagne  kanalsøgninger hjælper ikke-
Jeg har TV 2 via ViaPlay app og alle app virker perfekt.
Hvorfor kan jeg ikke se DR mere..


Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 06:07
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Jeg har 2 Samsung Smart  tv, henholdsvis 1 og 3 år gamle-
De er installeret som  luft antennesignal og har virket fint det sidste 
halve år, men nu er DR programmerne væk. kanalstyrke og
kvalitet er 100. Gentagne  kanalsøgninger hjælper ikke-
Jeg har TV 2 via ViaPlay app og alle app virker perfekt.
Hvorfor kan jeg ikke se DR mere..




Er der forstærker på, og virker den? Den kan være stået af, hvis antenneinstallationen er gammel - men nok ikke det, hvis også antenneinstallationen kun er ca. 3 år gammel...

Det KAN også være vejret, som ødelægger det hele. For et par dage siden, dykkede MUX 1, hvor DR, regional- og Folketingskanalen ligger, til 70 - 75% i signalstyrken og kvalitet 100% hvor jeg bor. Normalt er den på 86 - 90 % i styrke og stadig 100% kvalitet. Du oplever sikkert også problemer med FM-radio, hvor kanaler går og kommer? Det er den danske sommer!

Fx i går, fik jeg DR P4 Syd og P4 Trekanten ind, her i Nordjylland!LOL

Viaplay og app... Det må så være over internettet, du bruger dette? Derfor ingen problemer på disse.


Redigeret af mnielsen - 13-August-2020 kl. 06:23
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 10:42
Tak for dit svar
Jeg skrev forkert, jeg har ikke Via Play, men TV2 Play og ser
alle TV2 programmer.
Jeg er i Ebeltoft, 50 m over vandet, kan se masten i Ebeltoft,
100 % i signal/kvalitet styrke, men ingen DR ?

Hjælp søgest



Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2020 kl. 11:12


Ebletoft/Arhus/Grenå/Studstrup senderne. DR sendes på K 24, frekvens 498 Mhz, er det den kanal/frekvens du er på.


Redigeret af Radiomanden - 13-August-2020 kl. 11:12
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
E.Larsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2012
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 10:18
Ta for svarerne
Igår kl. 9.00 kom der DR programmer igen. guderne må vide
hvorfor disse kanaler forsvandt.r
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 14:11
mvh Christian
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 15:14
Det var jo det, jeg skrev... Det kunne være vejret, som driller! Så lyt til noget svensk radio eller andet, man finder interessant. Gem det på favoritknapperne på radioen, og tjek en gang imellem, om der skulle være hul igennem!LOL 

Et sted jeg boede i Aars, kunne jeg næsten dagligt høre svensk radio en hel formiddag - ud på aftenen, og ellers bare en time eller to.

Nu er det bare diverse lokalradioer og DR-regionalradioer langvejs fra, som kommer ind (Stadig i Aars) . ABC, som kommer til mig fra Over Fussing, er der lidt problemer med at tage ligenu pga. det gode vejr!LOL Så er der altså sidevind på sendevejene, fordi jeg i stedet får Radio 100 og The Voice ind fra Thisted...LOL


Redigeret af mnielsen - 14-August-2020 kl. 15:18
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Det var jo det, jeg skrev... Det kunne være vejret, som driller! Så lyt til noget svensk radio eller andet, man finder interessant. Gem det på favoritknapperne på radioen, og tjek en gang imellem, om der skulle være hul igennem!LOL 

Et sted jeg boede i Aars, kunne jeg næsten dagligt høre svensk radio en hel formiddag - ud på aftenen, og ellers bare en time eller to.

Nu er det bare diverse lokalradioer og DR-regionalradioer langvejs fra, som kommer ind (Stadig i Aars) . ABC, som kommer til mig fra Over Fussing, er der lidt problemer med at tage ligenu pga. det gode vejr!LOL Så er der altså sidevind på sendevejene, fordi jeg i stedet får Radio 100 og The Voice ind fra Thisted...LOL


Minder mig om de gode gamle dage med 26 MHz walkie hvor italienerne generede os om sommeren
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 17:16
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:


Minder mig om de gode gamle dage med 26 MHz walkie hvor italienerne generede os om sommeren

Det var da vildt! Godt nok de der håndholdte walkie-talkies med teleskopantenne?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:


Minder mig om de gode gamle dage med 26 MHz walkie hvor italienerne generede os om sommeren

Det var da vildt! Godt nok de der håndholdte walkie-talkies med teleskopantenne?



Jeg havde en base station med fiberantenne på 4 meter høj mast i haven
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1932
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:



Jeg havde en base station med fiberantenne på 4 meter høj mast i haven


Det var garanteret også sjovt, lige at få nogle "udenbys" ind der!LOL
Fiberantenne? Skal der ikke være noget metal for at den kan modtage noget? Eller er det bare noget beklædning, som er lavet af fiber, udenpå på selve metallet?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6965
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2020 kl. 20:54
Oprindeligt skrevet af mnielsen mnielsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:


Minder mig om de gode gamle dage med 26 MHz walkie hvor italienerne generede os om sommeren

Det var da vildt! Godt nok de der håndholdte walkie-talkies med teleskopantenne?


Vi er stadig nogle der leger på 27MHz.   Men i dag bruger vi lidt bedre grej. 

Så nu generer vi Italienerne.    Eller bare snakker med den. Wink
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu