recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB - stick minimum skrivehastighed
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB - stick minimum skrivehastighed

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB - stick minimum skrivehastighed
    Sendt: 15-August-2020 kl. 12:43
Hej.

Jeg optager TV på en BlueTinum, som virker perfekt. Jeg har købt et par Datatraveler 100 G3 64 gb USB stick. Nu ser jeg, at de har en skrivehastighed på 10 mb/sec. Er det nok til den slags optagelser?

På forhånd tak for svar.


Venlig hilsen Per Christensen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 12:52
du mener 10MB/s (megabytes/s) - det er en meget stor forskel i forhold til mb/s (megabit) - faktisk lige præcis 8x! :-)
TV er typisk omkring 5-14mbit/s afhængig af kanal og tv-udbyder. Dette er altså i værste fald maksimalt under 2MB/s. 
Der hvor en usb-nøgle har den værste performance er hvis den skal håndtere rigtigt mange små filer. Store filer går ok, men der er selvfølgelig også en grænse.

Når det så er sagt så er DT100G3'erne fungere OK. Du skal bare være opmærksom på at 1. de skal ikke fyldes maks ud. 2. 64GB er godt nok ikke meget. en time fylder med 10mb/s 4,5GB. Du kunne også have købe en lille 2,5" ekstern disk med noget velcro klistret den bag på TV'et.
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 13:12
Tak for dit svar Claus.

Det er kun film, jeg optager. Størrelsen på optagelserne varierer noget. Fra 6 - 11 GB for en film. Jeg synes godt nok, at det er en noget lav skrivehastighed, men du mener altså, at det er ok til den slags?

Jeg har en nyere ekstern disc, som jeg hælder optagelserne over på. Men bruger jeg den til optagelser direkte på BlueTinumen, har jeg været ude for, at der er fejl på optagelserne. Jeg tror det skyldes, at BlueTinumen ikke leverer nok strøm til discen.




Redigeret af perrchrist - 15-August-2020 kl. 13:13
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Status: Offline
Point: 2875
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Notfast Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 20:43
Ja, det er fint nok til at du kan optage på den.
.....
Til top
Peter.C Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2012
Status: Offline
Point: 139
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.C Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 23:15
Du kan vel bare sætte en i og se om det virker.
Til top
j8544 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Januar-2016
Status: Offline
Point: 172
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér j8544 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2020 kl. 23:44
Oprindeligt skrevet af Peter.C Peter.C skrev:

Du kan vel bare sætte en i og se om det virker.
Det er for nemt.
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 07:08

Jeg spørger, da jeg er usikker på, om en skrivehastighed på 10MB/s er nok til at sikre en stabil optagelse. Filmoptagelser varierer en del mht. hvor mange gb de fylder. Måske de store kræver højere skrivehastighed – derfor spørger jeg her. Og så er det rigtig rart, at folk som claus­_jac tager sig tid til at svare novicer som mig.

 

Tomme kommentarer som dem Peter.C og J8544 her kommer med, gør sig rigtig godt på Ekstra Bladets Nationen, men ikke i et seriøst forum som dette.  

Venlig hilsen Per Christensen
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:52
igen - en optagelse fra en kanal som DR/TV2 hvor man har lige lidt over 10mb/s giver altså kun maks 2MB/s. - med andre ord er der meget overhead. Det man skal være opmærksom på er selvfølgelig at usb-nøgler ikke er beregnet til overførsel af større mængder data. Det betyder blandt andet at kontinuerte datastrømme der lagres kan fylde den interne cache (og i nogle er der stort set ingen cache, men er også de absolut billigste og værste nøgler du kan finde) Og når den bliver fyldt, er den nødt til at dumpe data eller stoppe strømmen indtil der er plads igen.

Det eneste du kan gøre er at teste af om de virker. Afhængig af den controller-chip der sidder i usb-nøglen, så vil nogle kunne håndtere datastrømme kontinuert over lang tid. Andre kan ikke. The only way is to test. - De er på ingen måde galt på den, men der ligger selvfølgelig lidt "teoretisk/praktisk" viden bag. Det er MEGET lang tid siden jeg har haft en dt100 i hænderne, så jeg kan ikke sige om de garanteret vil virke over tid. - Mit umiddelbare bud er at de nok vil virke det første stykke tid, men derefter, er det bare anybody's guess.
Til top
perrchrist Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér perrchrist Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2020 kl. 13:57
Claus_jac, du skal ha' mange tak for dine fyldige kommentarer. 
Venlig hilsen Per Christensen
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu