recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Projeket lyser pludselig kun vestre side op
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Projeket lyser pludselig kun vestre side op

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-August-2020 kl. 23:40
Alex, hvis du stadig ikke kan modtage pm, så tilføj mig på Facebook: 

Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Palleba Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Februar-2009
Sted: Faroe Islands
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palleba Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 04:31
Alex har et velfungerende Surround anlæg med indbygget DVD afspiller, og det er han fint tilfreds med. Hvorfor skal han tvinges til at skifte ud når det nu fungerer fint?

Hvad med bare at hjælpe ham med projektoren som ikki virker? Resten af anlægget virker fint.

Jeg har også flere hundrede DVD film stående og 3-5 stk BluRay, så det er ikke alle der gider skifte bare for at skifte. Jeg skifter ikke før det gamle er stået af.

Jeg bruger et LG plasma TV og et JVC CRT TV, og det virker fint. (Har dog også et 4K Panasonic TV jeg ikke bruger).

MVH
Palleba
Med venlig hilsen
Palleba
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 07:25
Oprindeligt skrevet af alexdj alexdj skrev:

jeg kan desværre ikke læse den PM, når jeg prøver at åbne linket, så ændre det sig til forum forsiden. Skal jeg gøre noget særligt for at læse den?


Lidt forumsupport:
Det, du skal gøre for både at få privatbeskeder og andre ting til at fungere, er, at blot skrive masser af indlæg her og der - kommentarer til andres indlæg, fx, så når du enten er bruger eller juniorbruger, så vil disse blive aktiveret.

Dette er en begrænsning, som er sat i forummet for at forhindre spam-indlæg.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Maj-2017
Status: Offline
Point: 1938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 07:27
Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Alex har et velfungerende Surround anlæg med indbygget DVD afspiller, og det er han fint tilfreds med. Hvorfor skal han tvinges til at skifte ud når det nu fungerer fint?

Hvad med bare at hjælpe ham med projektoren som ikki virker? Resten af anlægget virker fint.

Jeg har også flere hundrede DVD film stående og 3-5 stk BluRay, så det er ikke alle der gider skifte bare for at skifte. Jeg skifter ikke før det gamle er stået af.

Jeg bruger et LG plasma TV og et JVC CRT TV, og det virker fint. (Har dog også et 4K Panasonic TV jeg ikke bruger).

MVH
Palleba

Hvad dælan bruger du et CRT-TV til? Eller.... er det blot for nostalgiens skyld, at du har et sådant husalter?
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys, på "gammel TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB og FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: Radio ABC og Classic Rock
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 14:03
Han skal ikke tvinges til at skifte, men fordelene ved at være lidt med på noderne, er simpelthen så store, at der absolut ingen grund er til at blive hængende, med mindre man er meget nostalgisk eller er helt flad.
Jeg vil mene, meningen med et forum som dette, er, at dele ens erfaringer bedst muligt, så kan man vel selv sortere i det, som man lyster?
Vi skriver 2020, og efter min mening, så burde HDMI og HD være en selvfølge, når man har film som interesse...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Palleba Palleba skrev:

Alex har et velfungerende Surround anlæg med indbygget DVD afspiller, og det er han fint tilfreds med. Hvorfor skal han tvinges til at skifte ud når det nu fungerer fint?

Hvad med bare at hjælpe ham med projektoren som ikki virker? Resten af anlægget virker fint.

Jeg har også flere hundrede DVD film stående og 3-5 stk BluRay, så det er ikke alle der gider skifte bare for at skifte. Jeg skifter ikke før det gamle er stået af.

Jeg bruger et LG plasma TV og et JVC CRT TV, og det virker fint. (Har dog også et 4K Panasonic TV jeg ikke bruger).

MVH
Palleba
Han har en projektor som "ødelægger" europæiske DVD film, fordi den kun er på 480 pixels i højden og filmene er på 576 linjer. Det koster måske 2500 kr at få den til at virke igen.
Hvis én af delene står af om 1 år, så står man samme sted og kan ikke opgradere nogen af dem fordi de ikke har HDMI.

Så er pengene da meget bedre givet ud på en DVD/Bluray afspiller til 400 kr og et Pioneer surround receiver til 6-700 kr. og måske en brugt projektor til 2000 kr.

Jeg vil mene det er god vejledning herinde fra at skippe den defekte projektor. Nogle brugte projektorer vil dog kunne modtage signalet fra Panasonic anlægget i form af S-video, så der ikke er andet, som skal skiftes.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2020 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af alexdj alexdj skrev:

..
mit Panisonic Home Theater sound system SA-HT885W
Manual kan downloades her:
https://www.manualslib.com/manual/653286/Panasonic-Sc-Ht885w.html

Side 7 siger der er Component Video Out, det må vel være bedre end S-video.

Så er spørgsmål om der findes (brugte?) projektorer der understøtter det?? Smile

Mvh. JørgenT
Til top
Wheels Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-September-2008
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 67
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Wheels Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 15:28
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Side 7 siger der er Component Video Out, det må vel være bedre end S-video.

Så er spørgsmål om der findes (brugte?) projektorer der understøtter det?? Smile

En Epson TW3200 har både s-video, composite, component og hdmi in. Så er der også lidt fremtids-(nutids-? Smile) sikring, så længe der ikke er behov for 4K. Den må være til at få billigt brugt.

(og jeg er stadig så glad for min, at den ikke er til salg Smile)
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2020 kl. 16:07
Det var min anden projektor, og den kører stadig fint hos min kammerat, hvor hans søn gamer på den.
Solgte den i sin tid for 4000 kr. med en helt ny pære isat, senere solgte jeg min kammerats, som havde en magen til, som jeg vist fik 2600 kr. for, og det er efterhånden en del år siden...
Jeg var også virkelig glad for den, men skiftet til først en Sony HW50 og senere en HW65 er til at få øje på. 
Nu er planen at rykke til 4K en gang til næste år, men det er egentlig ikke fordi jeg savner billedkvalitet, da det har en kvalitet, som jeg er absolut tilfreds med...
Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu