recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG B9 kan ikke afspille USB
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG B9 kan ikke afspille USB

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG B9 kan ikke afspille USB
    Sendt: 20-August-2020 kl. 04:12
Når jeg sætter et USB-stick i mit LG B9 55", kan tv'et ikke afspille film (mp4 eller mkv eller andre formater) imens min Panasonic harddiskoptager optager. Jeg får en besked om, at Panasonic-optagelsen vil afslutte hvis jeg vælger at afspille fra USB.
Det forstår jeg ikke, da det er to forskellige enheder. Det er sikkert noget HDMI-halløj men det er da uholdbart at de to enheder sådan lægger beslag på hinanden.
Nogen løsning?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 05:36
Har du prøvet?
Det er ikke sådan at du bruger tv som tuner eller lignende, når du optager?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 05:43
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Når jeg sætter et USB-stick i mit LG B9 55", kan tv'et ikke afspille film (mp4 eller mkv eller andre formater) imens min Panasonic harddiskoptager optager. Jeg får en besked om, at Panasonic-optagelsen vil afslutte hvis jeg vælger at afspille fra USB.
Det forstår jeg ikke, da det er to forskellige enheder. Det er sikkert noget HDMI-halløj men det er da uholdbart at de to enheder sådan lægger beslag på hinanden.
Nogen løsning?
har du prøvet at slå cec fra. For måske prøver cec at slukke for din Panasonic når du skifte fra din HDMI til usb
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 08:08
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du prøvet?
Det er ikke sådan at du bruger tv som tuner eller lignende, når du optager?


Klaus

Ja jeg har prøvet. Det er derfor jeg skriver her, Klaus :-)
HDD-rec. optager og imens vil jeg afspille USB fra tv'et. Det er ikke muligt.
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
Steen F. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Maj-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 555
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen F. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 08:09
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

Når jeg sætter et USB-stick i mit LG B9 55", kan tv'et ikke afspille film (mp4 eller mkv eller andre formater) imens min Panasonic harddiskoptager optager. Jeg får en besked om, at Panasonic-optagelsen vil afslutte hvis jeg vælger at afspille fra USB.
Det forstår jeg ikke, da det er to forskellige enheder. Det er sikkert noget HDMI-halløj men det er da uholdbart at de to enheder sådan lægger beslag på hinanden.
Nogen løsning?
har du prøvet at slå cec fra. For måske prøver cec at slukke for din Panasonic når du skifte fra din HDMI til usb

CEC? Jeg ved ikke hvad det er eller hvor jeg skal slå det fra... Forklar gerne?
LG B9 55" OLED, Panasonic DMR-BCT950, Fastspeed fiber 1000/1000 Mbit, Cambridge Audio Azur 851A, NAD C521, B&W 603 S2, Sonos ZP90, Samsung Galaxy S23 Tidal
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér danji Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 08:18
Det hedder SimpLink på LG. HDMI-CEC er en måde appraterne forsøger at "styre" hinanden, så TV automatisk skifter til det input en afspiller er blevet tændt på. Hvis power control er slået til vil TV også slukke enheden hvis du skifter væk fra HDMI output. De forskellige producenter kalle det alle noget forskelligt, desværre.

Det er tiltænkt at man kun behøver at bruge fjernbetjening fra et apparat til at styre det hele.

Redigeret af danji - 20-August-2020 kl. 10:55
Mvh dan.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Steen F. Steen F. skrev:

  Nogen løsning?

Hej.

Har du overvejet at bruge en alternativ løsning, også kaldet en workaround.

Har du ikke et alternativt sted du kan sætte din USB enhed ind i?

1. Har din Router en USB port?

2. Jeg forbinder en gang imellem min PC via DLNA til vores LG OLED B6.
Hvis jeg vil have vist separate undertekst filer, konverterer jeg formatet fra TS og til mkv.

3. Ellers bruger jeg en Billig Android Boks, som jeg købte på en Kinesisk Helligdag for 20$ incl forsendelse.

Og der findes sikkert flere andre muligheder.

Hilsen Carsten.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu