recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Udskiftning af Sanyo-Z800
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udskiftning af Sanyo-Z800

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Hanbergen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 20-August-2020
Sted: Fyn
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hanbergen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Udskiftning af Sanyo-Z800
    Sendt: 20-August-2020 kl. 14:05
Hej alle sammen

Efter mange års glæde af min Sanyo Z800, trænger den nu til en udskiftning, pga manglede 4K og general billede kvalitet.

Budgettet ligger på ca. 15.000kr, og den skal sidde i loftet, i et nu dedikeret hjemmebiograf rum, der kan mørklægges 100% med sorte vægge, og fastramme lærred. 

Jeg har kigget på følgende:

Optoma UHD51 og UHD60
Epson EH-TW7400
Benq W2700

Og vil meget gerne høre folk erfaringer, og evt råd? (Set i den betragtning ingen af de nedenstående kan opleves i DK)

- Hanberg
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 14:44
Jeg kan se at Sanyo Z800 er en LCD projektor.

Jeg kom selv fra en Hitachi Illumina PJ-TX-100, som også er en LCD projektor.
Men jeg havde problemer med at se regnbuer da jeg prøvede forskellige DLP projektorer.
Derfor endte jeg med at købe en Epson EH-TW6800, som også har LCD teknologi.

Det er alle gode projektorer, men hvis du ikke kan benytte DLP, så er Epson det eneste valg på din liste.

Det er måske også meget rart at vide hvordan afstand osv. er.
Min Epson har rimeligt langt throw, så hvis du i forvejen har det med din Sanyo, så kan den nok monteres samme sted uden problemer.


Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
JakobSkaarup Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 14-Juli-2011
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JakobSkaarup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2020 kl. 16:43
jeg havde købt en brugt jvc, måske du kan være heldig at finde en X7500 eller måske endda en X7900 for de penge
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu