recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløst netværk og mobil WiFi hotspot i bil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløst netværk og mobil WiFi hotspot i bil

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløst netværk og mobil WiFi hotspot i bil
    Sendt: 21-August-2020 kl. 12:25
Hej

Jeg har overvejet at investere i en mobil WiFi hotspot til bilen og sommerhuset. Det kunne fx. være den her:

Jeg har nogle tekniske udfordringer her som jeg skal have hjælp til:
Jeg har nogle Dash Cam i bilen som jeg vil tilgå via Cloud. Det er ikke muligt at komme i nærhed af Wifi på hverken arbejde eller i hjemmet eller når jeg er ude og handle. Der er for langt til mit eget og arbejdet WiFi kan nå.
Lidt om udfordringerne:

1. Jeg har WiFi hotspot i bilen, kan tilkøbe data via bilen, men denne virker kun under kørsel. Dash cam optager kun til cloud under kørsel men ellers ikke når bil er parkeret.
2. Køb og montere Netgear mobil hotspot og lade den være aktiv WiFi under parkering.
3. Finde en løsning med ubiquiti der kan give en større Wifi sende flade, men hvilken?
4. Hvis jeg vælger løsning 2, hvordan få jeg koblet mobil Wifi over på mit eget hjemme netværk ove mobilbredbåndet? Er jeg nødt til at have en kombo af forslag 2 og 3 før det duer?
5. Der også en mulighed for at lade mobilen bruge som hotspot, men så skal den ligge i bilen når jeg er hjemme, den løsning duer ikke, og har ikke en anden gammel fone.

Når hvad siger?

EDIT: Der er selvfølgelig økonomi i det her, men jeg er interesseret i den tekniske bedste løsning.
Har forresten undersøgt om WiFi i bil kan være aktivt i parkering. Den kan den ikke. 
I skal ikke tænke de på tekniske udfordringer omkring forbindelse af Wifi til dash Cam, den del spiller.

På forhånd tak.



Redigeret af LofterPalle - 21-August-2020 kl. 12:35
Til top
LofterPalle Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Marts-2020
Status: Offline
Point: 399
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LofterPalle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 11:50
Det var ikke mange input der kom.
Der åbenbart ingen der bruge WiFi hotspot i bilen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 12:17
 Selvfølgelig kan en Mobil bredbånd router være aktiv i en bil når den er parkeret, det kræver bare at den har et indbygget batteri, og det er der mange der har. Som f.eks denne. https://www.elgiganten.dk/product/pc-tablets/netvark-og-router/mobilt-bredband/31751/huawei-e5577es-932-mobilt-bredband-wi-fi-hotspot
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 12:29
Oprindeligt skrevet af LofterPalle LofterPalle skrev:


Der åbenbart ingen der bruge WiFi hotspot i bilen?


Jeg gør ikke, har ikke rigtigt noget at bruge det til.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 12:29
Hej.

Jeg forstår ikke helt hvad du prøver at opnå. Men hvis det er et automatisk skift fra et Mobil netværk til et andet netværk og tilbage igen, syntes jeg at du skal kigge på Asus Dual WAN introduction and setup i dette link:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 27-August-2020 kl. 12:39
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu