recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iCloud til foto
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iCloud til foto

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
dieseldk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dieseldk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af dieseldk dieseldk skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Optimer Mac lagring gør at du har originalbillederne i iCloud, og miniaturer på din Mac, hvis der ikke er plads til originalerne.

Det fungerer helt automatisk.

Præcis.

Desuden er jeg ikke enig i at iCloud ikke er til backup af billeder. Hvis min iPhone eller Macbook bliver defekt eller bliver stjålet så har jeg jo netop billederne i iCloud som backup.
Jeg logger bare ind på min nye enhed og så henter den fra iCloud. 

På en mac er det okay nemt at exportere billeder og video fra ens bibliotek til en ekstern disk eller NAS. 
Husk at vælge Eksport orginal ellers får du en komprimeret JPEG fil ud. 

Her er det også værd at bemærke at Apple er begyndt at benytte et nyt format til optagelse af Video og billeder.
HEVC/HEIF. Så når du eksportere orginal så er det altså dette format du får ud. Med mindre du på din iPhone har været inde og ændre så den ikke benytter disse formater!

Angående Google Photos i gratis versionen så vær opmærksom på at nok har du uendelig plads MEN den komprimere altså også dine billeder!

icloud er ikke backup.

Hvis du sletter et billede så kan du ikke restore det fra iCloud. Det kan man ved en backup.

Jeg ved godt den gemmer billedet i 30 dage, men gør det stadig ikke til et backup system.

For de fleste vil det vel være fint med de 30 dage til af fortryde eller opdage man har lavet en fejl.
Hvis man kører med lokal backup har man vel ikke længere tid at løbe på, ellers giver det jo ikke værdi da man så vil mangle de 30 nyeste dage.

Hvis man bruger optimere lager indstillingerne er der selvfølgeligt risikoen for iCloud går ned også har man bare sine lokale komprimeret versioner tilbage, men det er chancerne nok ikke så store for.
hvis man bruger fx timemachine så tager den backup hele tiden, så her burde du ikke miste noget. Kan ikke huske om det er hver time den tager en backup.

Timemachine tager backup når du ikke bruger din Mac og den er sluttet til strøm, så der kan godt være lidt tid mellem backup. Alt efter plads på den enhed du laver backup til og hvordan du bruger din Mac kan du komme ud for at du ikke kan gå 30 tilbage og derfor mister noget hurtigere end i iCloud 
så sæt en større disk i, så er problemet løst.

I forhold til trådstarters spørgsmål er det egentligt ligegyldigt.
Hvis du allerede betaler for iCloud plads giver det fint mening at lægge sine billeder i iCloud og slå optimere Mac lagerplads til så den ikke er fyldt. 
Det mister man ikke noget ved.

Ja du har kun en kopi af dine billeder i oprindelig størrelse iCloud, men det har du også kun med nas/usb disk og risikoen for harddisken i nas eller usb disk står af og dine billeder er væk er nok større end iCloud lige går ned.

Tænker også at timemachine kan blive et problem, når man pga. af plads mangel er nød til at slette billeder fra Mac, så skal man jo ind i timemachine og finde dem hvis man vil se dem og på et tidspunkt vil de jo glide ud fra timemachine 

Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Status: Offline
Point: 963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 22:12
keg droppet timemachine da iCloud begyndte at sync hvad man havde i dokumenter og på skrivebordet. Så længe du opbevare dine data der eller i iCloud drive mappen så er de i sync på alle dine enheder. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu