recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvor mange spots i loftet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvor mange spots i loftet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvor mange spots i loftet
    Sendt: 23-August-2020 kl. 21:58
Jeg skal have bygget en hjemmebio med troldtekt som loft.
I det loft skal der være nogle GU10 spots.
Rummet er 4,3m x 3,5m.
Spørgsmålet er, hvor mange spots bør der være?


Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
sl1000 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2006
Sted: Hørsholm, DK
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér sl1000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 00:21
Jeg ville mene 9 stk. med dæmper. så der er godt lys også når du skal støvsuge
 

Til top
uhrskov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 16-August-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 33
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér uhrskov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 11:18
Enig med Sl1000
Har været igennem det samme i rum i samme størrelse, bare i en entré. 
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 12:22
Hvor højt er der til loftet?
Til top
spanky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2010
Sted: Store Heddinge
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spanky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 14:23
jeg har sat 6 op i et rum næsten samme størrelse, og det er liiiiige i underkanten syns jeg
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 14:27
Der er ca 230 cm i højden.

Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2020 kl. 20:50
9 - 12 stk, man siger ca. en kvm pr spot. Vores badeværelse er ca samme størrelse og der har vi sat 9 spot op inkl. det i bruseren. + et over spejl. 

Vi synes ikke at vi mangler lys.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2020 kl. 17:55
Jeg siger mange tak for input.
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 02:21
Jeg ville også sige 9 stk. Og så ville jeg inddele dem i 2 zoner, måske 3. Tænker det må være rart nok at kunne have tændt kun for nogle af dem. 
Til top
GreedyDK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2011
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér GreedyDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 09:00
En anden mulighed er at sætte nogle ledskinner langs loftet i begge sider af rummet og så sætte et kvalitets ledbånd i. Det er hurtigt at sætte op og du slipper for at lave huller i loftet :-)


Jeg har selv brugt dette ledbånd som giver _meget_ lys i god kvalitet: https://ledpaerer.dk/hilux-led-band-5m-1600-lm-m-cri-97.html

Du kan købe en trådløs lysdæmper og sætte på, så kan du styre lyset som det passer dig.

Til top
kec2 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kec2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 09:57
Det var da også en god idé, med lightstrips.

Jeg tænker på, at bruge Philips hue farvede BT pærer.

Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu