recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Airplay til 2 højtaller lydforsinkelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Airplay til 2 højtaller lydforsinkelse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Airplay til 2 højtaller lydforsinkelse
    Sendt: 26-August-2020 kl. 09:46
Hejsa

Har fået et ny aktive sæt højtaller. Problem er at ved airplay sportify kan de ikke spille synchron med min Ikea Sonos højttaler?

Er det normalt airplay ikke spiller synkron hvis det 2 fabrikater af højttaler og kan man ændre på det på en måde? 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2020 kl. 07:46
Det burde ikke ske. Hvilke aktive højttalere er der tale om? Har de indbygget AirPlay eller bruges der en ekstern boks til dem?
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 09:33
Ja begge har indbygget airplay og jeg markere begge når jeg streamer fra Tidal 
Det er Ikeas lyslampe som kører sonos og et sæt aktive som system Audio med Wisa med Stereo HUB
Men kan det skyldes det forskelige fabrikater? og de ikke behandler signal lige hurtigt?
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 10:16
Så det er denne her Hub, som er sat til højttalerne? https://system-audio.com/product/stereo-hub/

Uden at kende den, så vil jeg tro, at det er der fejlfindingen skal ske. Mit gæt vil være, at selve Hubben bearbejder lydsignalet på samme måde som Ikea-enheden, men at der sker en konvertering eller på anden måde opstår forsinkelse i signalvejen fra Hub til højttalere.

Min forståelse er, at en del af godkendelsesprocessen for AirPlay 2-enheder er, at de skal kunne spille synkront. Men når man lader signalet passere videre, så kan der naturligvis opstå problemer.

Herhjemme bruger vi AirPlay 2, som spiller synkront imellem flere enheder fra forskellige producenter: B&O, Apple HomePod samt Apple AirPort-router, der har været tilsluttet uden problemer med mange forskellige enheder.
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 11:31
ok så du tænker at hubben simpelthen  forsinker lyden til højtaller pga. lyden bliver overført ved hjælp af Wisa standard? 

Det lyder så lidt forkert da jeg har et andet stereo anlæg pt. også som kan spille synkron med HUb anlæg -  hvis begge anlæg bliver fodret med lydkilde fra min cd og et henholdvis analog/digitalt signal. 
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 12:06
Nej, ikke pga. Wisa. Det hele kører over AirPlay (via Wi-Fi), hvis du sender Tidal-musik fra en Apple-enhed.

Det jeg tænker konkret på er, at der må ske et eller andet fra det punkt, hvor signalet forlader Hubben til det punkt, hvor signalet kommer ind i højttalerne. Hvordan er højttalerne forbundet til hubben?
Til top
tyros1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2007
Sted: vestjylland
Status: Offline
Point: 1182
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tyros1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 12:11
Øh forbundetSmile?
Wisa er jo en trådløs standard til overførsel mellem højttaler og hub.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 12:24
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Hvordan er højttalerne forbundet til hubben?

Trådløst (wisa).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4434
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-August-2020 kl. 12:35
Aha, nu er jeg med Smile 

En mulighed er, at der sker en konvertering fra signalet kommer ind i AirPlay-modtageren til det udsendes via WiSA. Prøv f.eks. med udelukkelsesmetoden: Er det muligt at afgøre om det er er din Ikea eller System Audio, som er bagefter, når du bruger AirPlay? Så kan du arbejder tilbage i kæden på den måde.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu