recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken laptop kan anbefales?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken laptop kan anbefales?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken laptop kan anbefales?
    Sendt: 31-August-2020 kl. 03:26
Jeg håber nogle af I kloge hoveder har et bud på en super laptop Smile da jeg er ved at opstarte mit etmandsfirma.

Den skal primært bruges til kontorbrug med MS Office programmer (primært) samt lidt billedredigering (minimalt)

Den vil primært blive brugt med ekstern skærm og tastatur men skal også med på kundebesøg hvorfor den max. må være 14” - har pt lånt en Lenovo X1 Carbon som passer fint i størrelsen og vægt, men synes ikke de kører så stabilt.

Jeg har brug for en maskine som er stabil og hvor man ikke skal vente 2-3 uger på at få den lavet hvis den har problemet - Jeg  håber på at jeg ikke skal bruge mere end 10-11.000kr Men lad os se hvilke bud der kommer

Tak!

Ps Hvis I også har et godt bud på en stor eller 2 “små” skærme vil det være perfekt - da jeg er ved at være træt af kun har have een 24” 
Marantz SR7010
xtz 99.36, xtz 99.26, xtz 95.22, xtz 12w16
Elite Screens Home2 135"
Projektor Benq w1070
PS3 + WII
Sonos: 2 play:5, play:1, AMP:connect og connect
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 09:25
Oprindeligt skrevet af MDusen MDusen skrev:

men synes ikke de kører så stabilt.

Hej.

Jeg læser din kommentar om at den ikke kører så stabilt som, at du ønsker en hurtigere 14" laptop. Er det rigtigt?

Citat: 'The first ThinkPad with Ryzen 4000 has arrived: AMD much faster than Intel'


De nye Laptops med AMD Ryzen 7 CPU'er er et godt valg, og er meget hurtigere end tilsvarende Laptops med Intel CPU'er. Så jeg vil foreslå dig at kigge efter en Ny Laptop med en AMD Ryzen 7 CPU.

Hilsen Carsten.  
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 14:54
Det er noget vås at de ikke kører "stabilt". i 99% af tilfældene er der tale om fejl 40 og softwarefejl og har intet med jernet at gøre. Med mindre du kan forklare hvad du mener med "stabilt".

men du får ikke nogen x1 carbon til 10K fra spritny.

af business maskiner findes der reelt 3 producenter som er værd at kigge på: Lenovo (T14/14s - kommer nu både i Intel og AMD (-amd har absolut bedst grafik))
HP (elitebook 840 g et eller andet. de er vist i noget 6. generation eller sådan noget, men vær sikker på at tjekke det)
Dell Latitude 7000 serie. (14" vil hedde 7400) - Du får ikke en XPS13 eller 15 til under 10K. 

Ovenstående kan fås i "grundkonfigurationer" som kan fås til under 10K eks moms (hvis de skal bruges til arbejde er der jo noget med momsen).
skal den være "sort" - er der kun Lenovo. sølv/platin farve (eller hvad man nu ellers kan finde på at kalde "spacegrey") så er det Dell og HP. Dell's er mere matte i farverne, og HP's er noget mere shiny.

hvad angår skærmene, så ville jeg nok hælde til noget Dell ultrasharp (min 2015 2515u er særdeles fremragende, og der findes en 2520d med usb-c så du kan lade og køre skærm via 1 kabel nu) eller en ren LG (LG's paneler er i en forfærdelig masse af producenternes skærme. Der er snart kun LG og Samsung tilbage på panel markedet, og LG laver altså nogle ganske fortræffelige skærmpaneler.
MEn som sagt en dell usb-c ultrasharp skærm vil du ikke gå galt i byen med. kombiner det med et trådløst sæt mus og tastatur (fx logitech mx keys+anywhere/mx performance mus med dongle i skærmen) og så har du faktisk et tæt på fuldkommen kabelfrit skrivebord.

Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Online
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 17:53
Jeg vil også anbefale AMD's nye 4000 serie CPU som er Intel's overlegne i langt de fleste discipliner.
Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér shaman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-August-2020 kl. 18:56
Har lige købt en Lenovo Yoga Slim 7, 14", med AMD Ryzen 5 4500U til min søn, for et par uger siden. Har indtil videre kun positive erfaringer.  

Læs mere om den her;
https://laptopmedia.com/review/lenovo-yoga-slim-7-14-review-leaving-nothing-to-the-imagination/ ;

Redigeret af shaman - 31-August-2020 kl. 21:09
/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
MDusen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-August-2011
Sted: Lyngby, DK
Status: Offline
Point: 108
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MDusen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2020 kl. 22:11
10000 tak for de konstruktive input. Nu har jeg lidt af gå videre med men tror jeg øget mig budget lidt.
Når jeg engang har fundet et par mulige kandidater vender jeg nok tilbage 🙂

Kan også se at flere er meget glade for deres Lenovo X1 så jeg  vil prøve at se om jeg kan finde årsagen (højst sandsynlig software/net forbindelses problemer) næste gang jeg observeret noget der ikke kører perfekt. 
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2020 kl. 22:01
ja, jeg er også med på x1 vognen har brugt dem gennem de sidste 3-4 år til arbejdet. Der har ikke været nogen stabilitetsproblemer, har dog skiftet ud en enkelt gang da batteriet ikke havde det så godt (det holdt stadigt omkring 4 timer ved normalt brug, men blev drænet efter 45-60min videomøde).
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu