recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung QLED 2020 DRTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Samsung QLED 2020 DRTV

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bmja2020 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bmja2020 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung QLED 2020 DRTV
    Sendt: 08-September-2020 kl. 10:06
Jeg har lige erhvervet mig et 75" Q90T QLED2020 og ser til min forundring at den ikke har DRTV app installeret, jeg kan heller ikke finde den nogen steder i "app store".....
Jeg har ingen antenne forbundet og bruger udelukkende netværk.....

Jeg har søgt hvad jeg kan finde på nettet men kan ikke helt gennemskue det, nogle steder står der at det er forsinket grundet COVID-19, andre steder man skal bruge HbbTV?

Kan det virkelig passe at man ikke kan få DRTV app på en helt ny generation TV? Jeg vil gerne undgå at skulle bruge mit AppleTV, ikke det ikke virker fint, men der er bare ikke rigtig noget sted at placere det

På forhånd tak
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:17
 Brug en Shield TV, den er meget tynd og kan gemmes bag TVet, og styres via CEC med TV Remoten.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:20
Oprindeligt skrevet af bmja2020 bmja2020 skrev:

Jeg har lige erhvervet mig et 75" Q90T QLED2020 og ser til min forundring at den ikke har DRTV app installeret, jeg kan heller ikke finde den nogen steder i "app store".....
Jeg har ingen antenne forbundet og bruger udelukkende netværk.....

Jeg har søgt hvad jeg kan finde på nettet men kan ikke helt gennemskue det, nogle steder står der at det er forsinket grundet COVID-19, andre steder man skal bruge HbbTV?

Kan det virkelig passe at man ikke kan få DRTV app på en helt ny generation TV? Jeg vil gerne undgå at skulle bruge mit AppleTV, ikke det ikke virker fint, men der er bare ikke rigtig noget sted at placere det

På forhånd tak
samsungs titsen software er vel den eneste dr ikke har lavet app til nu. Men Lg har lige fået, android tv kører dog kun med en rigtig god beta, men kommer snart i final release. med andre ord, hvis du havde købt LG, sony, philips, Sharp osv, så havde du kunne installere drtv

Redigeret af T-Duck - 08-September-2020 kl. 10:22
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
bmja2020 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bmja2020 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:24
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Brug en Shield TV, den er meget tynd og kan gemmes bag TVet, og styres via CEC med TV Remoten.

Umiddelbart ser et Shield TV ikke ud til at være tyndere end et AppleTV?....

Men egentlig heller ikke det jeg spurgte efter..Big smileBig smile.. jeg vil jo gerne undgå at skulle have en ekstra boks af nogen art, derfor jeg spørger ind til DRTV app på tv'et
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:24
DRTV findes til Tizen.

En opdateret oversigt over hvilke apps, der findes til hvilke TV-platforme, kan findes her: https://www.flatpanels.dk/streamingguiden.php

App'en ligger dog stadig til godkendelse i Korea for 2020-modellerne, hører vi. Den skulle komme senere, ligesom det er tilfældet til modellerne fra 2019, 2018 mv.
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af bmja2020 bmja2020 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Brug en Shield TV, den er meget tynd og kan gemmes bag TVet, og styres via CEC med TV Remoten.


Umiddelbart ser et Shield TV ikke ud til at være tyndere end et AppleTV?....

Men egentlig heller ikke det jeg spurgte efter..Big smileBig smile.. jeg vil jo gerne undgå at skulle have en ekstra boks af nogen art, derfor jeg spørger ind til DRTV app på tv'et
lige for god ordens skyld radiomanden har ret. jeg har begge bokse, og shield er en del tynder, jeg vil anbefale at købe dig en boks. For så bliver det ikke så dyrt at skifte ud, hvis en opdatering slutter, eller hardwaren i tv'en bliver for gammelt i forhold til apps opdateringer
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:38
 En extern enhed har meget længere levetid med hensyn til opdateringer end et TV har. Ligeledes er der flere App´s til dem end der er til et TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bmja2020 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bmja2020 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af bmja2020 bmja2020 skrev:

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


 Brug en Shield TV, den er meget tynd og kan gemmes bag TVet, og styres via CEC med TV Remoten.


Umiddelbart ser et Shield TV ikke ud til at være tyndere end et AppleTV?....

Men egentlig heller ikke det jeg spurgte efter..Big smileBig smile.. jeg vil jo gerne undgå at skulle have en ekstra boks af nogen art, derfor jeg spørger ind til DRTV app på tv'et
lige for god ordens skyld radiomanden har ret. jeg har begge bokse, og shield er en del tynder, jeg vil anbefale at købe dig en boks. For så bliver det ikke så dyrt at skifte ud, hvis en opdatering slutter, eller hardwaren i tv'en bliver for gammelt i forhold til apps opdateringer

Jeg har jo en boks, et Apple TV 4k som fungerer super fint.
En Nvidia Shield TV er 40mm en AppleTV 4K er 35mm.... måske en Pro version er lidt tyndere, men stadigvæk alt for stor til at kunne være bag tv'et

Men jo slet ikke det jeg spørger efter Big smileBig smile.... 

Til top
bmja2020 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2020
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bmja2020 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 En extern enhed har meget længere levetid med hensyn til opdateringer end et TV har. Ligeledes er der flere App´s til dem end der er til et TV.

Jamen alt det kan jeg sagtens forstå, men det er jo ikke det jeg spørger om..... jeg skriver jo netop jeg har et Apple TV 4K, så det kender jeg alt til.....
Jeg spøger jo meget direkte ind til om man kan eller ikke kan få DRTV app på et 2020 Samsung TV
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:46
 Som andre skriver er den ikke kommet endnu, og åbentbart ikke noget om hvornår den kan forventes. Det tog et pænt stykke tid før den kom til LG.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2020 kl. 10:48
http://dr.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1862/~/hvorfor-er-der-ikke-en-drtv-app-til-mit-helt-nye-samsung-tv%3F
fra maj 2020 - seneste svar er NEJ. Og af en eller anden årsag skal der være nogen på et kontor og mødes med andre for at kunne lave det åbenbart. (de bruger Covid som undskyldning for at der ikke er lavet nogen tests)
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu