recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fastspeed erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fastspeed erfaringer?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Fastspeed erfaringer?
    Sendt: 10-September-2020 kl. 10:18
Jeg har i øjeblikket Stofa bredbånd 50/50 Mbit som stiger til 279,- pr md fra den første. 

Det synes jeg er for dyrt, så vil høre om nogen har gode erfaringer med Fastspeed, der leverer 1000/100 Mbit for 249,- pr md?

Og hvor god er deres modem? Er der både 2,4 og 5 GHz wifi?



Redigeret af Munch - 10-September-2020 kl. 10:19
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 11:28
Jeg har fastspeed, og kører dog med egne Mesh enheder i stedet for deres router. (Tror nu den er ok, men vores hus kræver lidt mere)
De bruger samme router som Yousee. 

Jeg trækker ca. 750mbit/120mbit på kabel, og en 4-500mbit/s via Wi-Fi.. 

Jeg er dog ved at skifte, men kun fordi jeg får Fiber via mit arbejde. Det er ikke fordi Fastspeed ikke har kørt fint, for har ikke haft nogle problemer overhovedet. 
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Jeg har fastspeed, og kører dog med egne Mesh enheder i stedet for deres router. (Tror nu den er ok, men vores hus kræver lidt mere)
De bruger samme router som Yousee. 

Jeg trækker ca. 750mbit/120mbit på kabel, og en 4-500mbit/s via Wi-Fi.. 

Jeg er dog ved at skifte, men kun fordi jeg får Fiber via mit arbejde. Det er ikke fordi Fastspeed ikke har kørt fint, for har ikke haft nogle problemer overhovedet. 
Det lyder godt med den router, som jeg lige har checket på yousee’s hjemmeside. Jeg har problemer med wifi på Stofa modemmet med kun 5-6 m i frit udsyn og en papdør imellem til teknikrum.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 12:44
Det kan jeg ikke forestille mig giver noget problem. jeg testede blot med routeren til at starte med, men havde allerede købt og opsat mit Mesh netværk, så jeg bruger det. Så er jeg sikker på at have fuld dækning og kan selv styre det bedre. 

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af MortenP MortenP skrev:

Det kan jeg ikke forestille mig giver noget problem. jeg testede blot med routeren til at starte med, men havde allerede købt og opsat mit Mesh netværk, så jeg bruger det. Så er jeg sikker på at have fuld dækning og kan selv styre det bedre. 

Det kørte også fint i 5 år med Stofa, men så døde routeren og jeg er på min anden nye router på 3 mdr, og Stofa vil sende mig en mesh dims til 20kr/md, og det betyder jo bare at det er alt for dyrt.

Men jeg troede ikke det var muligt at få en anden udbyder af bredbånd gennem antennen, når jeg får TV signal fra Stofa.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 17:46
Vi har FastSpeed og har været ovenud tilfreds med hastigheden. Vi ligger på de samme hastigheder som MortenP. Og vigtigst af alt for os  er at linjen er stabil.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 18:49
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Vi har FastSpeed og har været ovenud tilfreds med hastigheden. Vi ligger på de samme hastigheder som MortenP. Og vigtigst af alt for os  er at linjen er stabil.
Ok tak, jeg mangler at finde ud af hvilken router/modem Fastspeed anvender når den er til antennetilslutning.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 18:58
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Vi har FastSpeed og har været ovenud tilfreds med hastigheden. Vi ligger på de samme hastigheder som MortenP. Og vigtigst af alt for os  er at linjen er stabil.
Ok tak, jeg mangler at finde ud af hvilken router/modem Fastspeed anvender når den er til antennetilslutning.

Sagem Fast 3890V3
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2020 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af DanishCanadian DanishCanadian skrev:

Vi har FastSpeed og har været ovenud tilfreds med hastigheden. Vi ligger på de samme hastigheder som MortenP. Og vigtigst af alt for os  er at linjen er stabil.
Ok tak, jeg mangler at finde ud af hvilken router/modem Fastspeed anvender når den er til antennetilslutning.

Sagem Fast 3890V3
Tak, så er det jo den bedste ud fra denne test der forefindes på yousee hjemmeside. Så kan jeg jeg da kun få bedre wifi.
Til top
dk90103 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-September-2011
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dk90103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2020 kl. 08:09
Jeg har været first mover på Fastspeed (kom fra Hiper) og flyttede pga af pris og bedre uploadhastighed (100 vs 60). Jeg bruger kun Sagem Fast 3980v3'eren som rent kabelmodem, og har så sat egen EdgerouterX fra Ubiquity efter modemmet som er i bridge mode. Det fungerer fantastisk. Jeg trækker 938mbit ned og smider 118mbit op via kablet ethernet.
Det trådløse orsnes af 2 kabelopkoplede unifi AP'er (wifi5). Her henter jeg med 600mbit og sender med 118mbit.
Jeg har i 1½ år nu kun haft et udfald som skyldtes TDCnet. Fastspeed har rigtig fint styr på deres backbone. Da TDCnet desværre endnu ikke understøtter ipV6 på Coax har jeg tilkøbt en fast ipV4, da Fastspeed anvender CGN.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu