recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vinder Xbox Series X med Atmos Support
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vinder Xbox Series X med Atmos Support

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vinder Xbox Series X med Atmos Support
    Sendt: 15-September-2020 kl. 10:57
hej. Min næste consol ville have været PS5 men jeg har et fuld 5.4.2 setup og er i tvivl om Xbox Series X nu skal være min næste consol grundet deres samarbejde med Dolby. 
Den understøtter Dolby vision og Dolby Atmos

Hvad tænker Atmos drengene?
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 11:58
PS5 får jo Sonys egenudviklede objekt-baserede lydformat, "Tempest Audio". Jeg tror, at det bliver mindst lige så fedt som Atmos i spil. På Blu-ray-delen må PS5 også understøtte Atmos.

Jeg kan forestille mig, at Tempest teknisk er baseret på MPEG-H, ligesom Sonys objekt-baserede musikformat er det.
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 13:47
Men Rasmus, hvad gør vi der har dyre Denon surround forstærkere der understøtter Atmos, mener ikke min forstærker til 10k understøtter "Tempest Audio"

Mere os der har smidt 100K for hjemmebio og ønsker objekt baseret lyd, mener at have læst at det som PS5 tilbyder er obejkt baseret lyd til Headset.
Meen jeg kan tage fejl

Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

PS5 får jo Sonys egenudviklede objekt-baserede lydformat, "Tempest Audio". Jeg tror, at det bliver mindst lige så fedt som Atmos i spil. På Blu-ray-delen må PS5 også understøtte Atmos.

Jeg kan forestille mig, at Tempest teknisk er baseret på MPEG-H, ligesom Sonys objekt-baserede musikformat er det.
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Online
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

PS5 får jo Sonys egenudviklede objekt-baserede lydformat, "Tempest Audio". Jeg tror, at det bliver mindst lige så fedt som Atmos i spil. På Blu-ray-delen må PS5 også understøtte Atmos.

Jeg kan forestille mig, at Tempest teknisk er baseret på MPEG-H, ligesom Sonys objekt-baserede musikformat er det.
Jeger også interesseret i hvad og hvordan man afvikler det. For indtilvidere er der ingen receiver der understøtter dette, og jeg vil ikke over på sony receiver bare for at få et nyt lydformat, og vi ved jo også hvordan det gik deres biograf format sdds.
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 14:32
Sony har ikke frigivet detaljer endnu, så jeg er ikke klar over det. Hvis det er baseret på MPEG-H, så vil jeg tro, at i hvert fald nogle produkter med Atmos kan firmware-opdateres. Det er samme boldgade. Den første MPEG-H kompatible AV-enhed var vist Sennheiser Ambeo soundbaren.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 15:40
Hvordan skal overskriften forstås Wink
Har du vundet en Xbox?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
SuperBilleN Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2006
Sted: Galten, Danmark
Status: Offline
Point: 541
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SuperBilleN Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 15:41
Ifølge whatshifi så kommer det først og måske kun til sony Headset

Sony wants to focus on delivering 3D audio through headphones first. But, according to Mark Cerny, PS5 lead architect, the console will also be capable of delivering 3D audio through your regular set-up – whether it be television speakers, soundbars or surround sound systems.

In short, the plan is that PS5 3D audio will one day work with the kit you already own, but there are unanswered questions around this, such as what the delivery format will be and whether there'll be minimum spec requirements. It seems unlikely that every sound system will be capable of delivering PS5 3D audio and inevitably the quality of the experience will vary wildly across different devices. A full surround sound system delivers better Dolby Atmos than an integrated speaker system on a TV, and you've got to imagine the same will be true with the PS5's 3D audio.

https://www.whathifi.com/features/ps5-3d-audio-what-is-it-how-do-you-get-it

Så det udelukker muligvis min Homecinema, jeg vil ikke nøjes med noget upsampling halløj.

Men som du skriver kan det være det kommer som en update, men det tvivler jeg lidt på.

Kan faktisk ikke se at Fx Denon ville have noget at vinde med et nyt format, det er ikke engang sikkert chippen understøtter dette format


Så endnu et styk tættere på Xbox Series X


Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Sony har ikke frigivet detaljer endnu, så jeg er ikke klar over det. Hvis det er baseret på MPEG-H, så vil jeg tro, at i hvert fald nogle produkter med Atmos kan firmware-opdateres. Det er samme boldgade. Den første MPEG-H kompatible AV-enhed var vist Sennheiser Ambeo soundbaren.
GEAR:
Bowers & Wilkins 805 Diamond
NAD C388
SVS NSD 12
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2020 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvordan skal overskriften forstås Wink
Har du vundet en Xbox?
Tror han mener et ? om det er bedre at købe Xbox fremfor PS5.. 
Ning
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2020 kl. 11:07
Hvis det viser sig, at Sony bruger MPEG-H som format, så er der her en del praktisk information: https://www.mpegh.com/en/consumers/

"Unlike other audio systems, MPEG-H sources may be routed through an MPEG-H TV with full fidelity."

"Note that equipment without the MPEG-H trademark may not pass MPEG-H bitstreams from their inputs to outputs correctly, and it may be necessary to use HDMI or optical connections directly from source devices to the AV receiver or soundbar."

Vi fik en demonstration af MPEG-H på Sennheiser Ambeo på en messe for noget tid siden. Her talte de om, at en del TV allerede understøtter det uden at skilte med det. Særligt sydkoreanske mærker som LG og Samsung fordi man i Sydkorea åbenbart transmitterer noget tv-indhold i MPEG-H.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu