recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Anbefaling af hovedtelefoner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Anbefaling af hovedtelefoner

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Brian E Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Februar-2006
Status: Offline
Point: 232
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian E Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

nu skriver du bare hovedtelefoner - det er jo teknisk en absolut latterlig udmelding 



Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

Bromberg5 - smut grønært



Kunne du måske overveje et mere imødekommende sprog? Blot et forslag, der sikkert ville gøre dit online-liv lettere.




Redigeret af Brian E - 18-September-2020 kl. 10:32
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af ulrik6900 ulrik6900 skrev:

Ønsker mig et par hovedtelefoner m./kabel i prisklassen 3-5000 kr
Er der nogen forslag?
Hvis du skal i HiFiklubben og lytte, så prøv evt. også Dali IO-4 og IO-6.
De er godt nok født til trådløs, men har også minijack Wink

IO-6 med ANC (noise canceller) kan måske hjælpe mod støjende kone/børn  LOL
Mvh. JørgenT
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af ulrik6900 ulrik6900 skrev:

Ønsker mig et par hovedtelefoner m./kabel i prisklassen 3-5000 kr
Er der nogen forslag?
Hvis du skal i HiFiklubben og lytte, så prøv evt. også Dali IO-4 og IO-6.
De er godt nok født til trådløs, men har også minijack Wink

IO-6 med ANC (noise canceller) kan måske hjælpe mod støjende kone/børn  LOL

ANC hører ikke hjemme i hifi. Det er fint på farten, men spolerer for meget lyd, når man lytter i lænestolen.

Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 15:53
Ulrik.

Indenfor din budgetramme, er du deroppe hvor du er tæt på de rigtig gode hovedtelefoner er - hvis vi taler nyere brugt. Min klare anbefaling vil være, at lytte til STAX. Har du ført lyttet til dem, så bliver det meget nemmere, at sortere (det meste) andet fra. Smile
Til top
ulrik6900 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 18
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ulrik6900 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 17:32
Mange tak for input til alle.
Jeg har valgt et par Audeze LCD-1. De spiller fantastisk og er lette og praktiske.

Mvh Ulrik 
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 295
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik K Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 22:15
Det er absolut en fordel hvis du kan prøve først og måske endda lytte.
For det handler (i hvert fald for mig) også meget om komfort.

Jeg ved godt de efterhånden har en del år på bagen, men jeg vil lige nævne Shure SHR1540.
En god all-rounder hvis vi snakker closed back.
(Har selv hørt Dire Straits i dem og tror også Pink Floyd vil tage sig godt ud i dem)

Jeg bruger selv closed back fordi familien eller medpassagerer i toget ikke skal lytte med Smile

Nu hvor jeg tænke lidt mere over det... at hovedtelefoner kan være på markedet i en del år siger vel også noget om at de kan noget, der ikke bare bankes året efter.
Samsung UE55F8005 - Samsung BD-F7500 - Yamaha RX-V475 - Jamo S 626/62
Til top
jensgk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 27-April-2020
Sted: Helsinge
Status: Offline
Point: 48
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jensgk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-September-2020 kl. 10:44
Oprindeligt skrevet af ulrik6900 ulrik6900 skrev:

Mange tak for input til alle.
Jeg har valgt et par Audeze LCD-1. De spiller fantastisk og er lette og praktiske.

Mvh Ulrik 

Dem kunne jeg også godt overveje, de får gode anmeldelser (god neutral lyd) på RTINGS: https://www.rtings.com/headphones/reviews/audeze/lcd-1
Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2020 kl. 00:53
Jeg har selv lige købt et par Sennheiser HD 800S, som både er ergonomisk skønne og meget analytiske, hvis man kan lide det (hvilket jeg kan). Men der er lidt over budgetrammen der gives. Jeg har længe haft et par AKG K701 som stadig lyder relativt ret godt, selv ved siden af Sennheiser HD 800S's magt og vælde, som meget åbne, detaljerede og stadig med en ret stor lydscene, mens de dog mangler lidt af samme bund og punch i de dybeste frekvenser som Sennheiser HD 800S klarer markant bedre - Men der mere end med nogen anden hovedtelefon jeg kan komme i tanker om VIRKELIGT tale om EKSTREM "bang for the buck" med AKG K701, hvis man er ude efter den slags. Sennheiser HD 650S kan også anbefales som et godt all-rounder budget bud, inden for rammerne af det nævnte budget.

Grado SR325e fortjerne også at blive nævnt, jeg har bare ikke selv erfaringer med dem og bryder mig ikke om selve deres størrelse (Kan selv bedre lide større over-the-ear størrelser) da jeg gerne sidder med dem på ret længe af gangen.

Redigeret af TBC1 - 20-September-2020 kl. 00:58
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2020 kl. 22:59
Oprindeligt skrevet af ulrik6900 ulrik6900 skrev:

Mange tak for input til alle.
Jeg har valgt et par Audeze LCD-1. De spiller fantastisk og er lette og praktiske.

Mvh Ulrik 

Tillykke, et godt valg. De er dejligt musikalske og ikke trættende at høre på - selv efter timers lytning. Det er jo entry-modellen, så det kan være, du senere får lyst til mere. I så fald, undgå klaropgraderinger, så næste trin hedder X-modellen ;-)

Selvom de er letdrevne (16 ohm) fortjener de alligevel en hovedtelefonforstærker, og sådan kan man blive ved...

Men i første omgang; bare nyd dem, de spiller fantastisk.  


Redigeret af dreamz - 20-September-2020 kl. 23:00
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu