recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee YS4000 eller anden optager?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee YS4000 eller anden optager?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee YS4000 eller anden optager?
    Sendt: 17-September-2020 kl. 14:52
Jeg har i dag en ældre Samsung 3126 boks med harddisk optager fra YouSee. Den har fungeret fint, men nu er det tid til en udskiftning til noget nyere.

YouSee tilbyder selv YS4000, der ikke er en harddisk optager, men som dog kan optage udsendelser og lægge dem i skyen. Der er fordele og ulemper, den er anmeldt her på Recordere.dk:

Overall tænker jeg, at den giver mig en bedre oplevelse end den nuværende Samsung, men der er selvfølgelig også ulemper (optagelser gemmes kun i 1 år etc.).
En ting jeg gerne vil vide er, om man kan køre time-shift på live-udsendelser, pause disse eller spole tilbage. I dag starter jeg tit min boks op, sætter den på en kanal med fodbold, og så ser jeg noget andet på TV. Engang imellem checker jeg så fodboldkampen og så spoler jeg bare tilbage og ser målene, fordi den husker ca. 1-2 timer bagud af det program man har set. Lige som time shift-funktionen på fx et TV.

Jeg kan måske godt leve med at den ikke optager udsendelserne lokalt, og jeg har altid netadgang, og der er også nogle andre smarte funktioner i boksen. Jeg har COAX-forbindelse til kabel-tv i dag.

Boksen kræver tilslutning til Internettet (jeg har Coax). Men betydet dette, at jeg kan bruge boksen i rum hvor jeg ikke har Coax? Fx tage den med i et sommerhus og så bare sætte den til Internet?

Alternativet er en harddisk optager. Kan se, at Panasonic stadig har en i Power (ca. 3.500 kr.). Der er selvfølgelig en begrænsning i harddisk kapaciteten, men ellers burde den dække samme behov som min nuværende boks.






Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 17:10
Jeg har selv for nyligt skiftet til den nye box. Som jeg ser det er der to fordele og en ulempe ved den.
Fordelene er f. eks. at hvis man kommer ind midt i en film, kan man sætte den til at optage og så gemmer den hele filmen... Og man kan se optagelsen fra starten med det samme og spole forbi reklamer.
 Det kan man jo ikke med start forfra.
Og der er ikke begrænsninger på antallet af igangværende optagelser. 
Ulempen er at jeg syntes at kvaliteten er lidt ringere end optagelser på HD
Plus at billedkvalitet når man spoler hakker en del. 


Redigeret af Ning - 17-September-2020 kl. 17:13
Ning
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 17:31

 Kvaliteten på optagelserne kommer an på hvilke kanaler der optages, da bitraten er lavere end på andre, bedste kvalitet er DR1 og TV2 og enkelte andre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 20:21
Syntes bare generelt at optage kvaliteten fra skyen er ringere end på hd boksen

Ning
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-September-2020 kl. 21:53
Tak for svarene.

Ja, det giver måske god mening at optagekvaliteten ikke er så høj, jeg troede bare sådan noget kunne indstilles.


Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 08:45
En anden stor fordel.

Du behøves ikke at tænde boksen for at starte en optagelse.

Du kan enten starte en optagelse af program der vises eller fremtidig program via App'en på dit tv, telefon eller tablet.

Det er mega fordel kontra den gamle box.
Til top
ij6210 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ij6210 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-September-2020 kl. 09:12
Men hvis man nu tænder boksen og fx ser Go'morgen eller Go'aften Danmark, og så lige vil spole 5 minutter tilbage uden at man har sat den til at optage - kan man det? Eller hvis man ser fodbold og lige vil spole 1 minut tilbage for at se et mål igen - kan man det?

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu