recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-boks og Router med SWAN
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-boks og Router med SWAN

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Duelund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 381
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Duelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV-boks og Router med SWAN
    Sendt: 18-September-2020 kl. 10:11
Jeg fik for en lille måned siden opdateret min Yousee Sagemcom router til ny software (SWAN).

Med ny software installeret, opdagede jeg, at Routeren starter default op med firewall piv åben for alt, både ind og ud. 

Der er fire firewall profiler at vælge imellem:
1. Alt er åbent ind og alt er åbent ud (denne er default)
2. Nogle services er åbent ind og alt er åbent ud.
3. Alt er lukket ind og en lang række services er åben ud.
4. Manuel opsætning.

Jeg skiftede profil til 3. Alt lukket ind og en række services åben ud.

Det resulterede i, at en række kanaler på boksen (kanaler købt med point) ikke længere kunne vises.
Det tog lidt tid før jeg regende ud hvorfor, da jeg først skulle se de kanaler flere dage efter.

Jeg skiftede profil til 1. Alt pivåbent og så virkede kanalerne igen. Da jeg skiftede profil tilbage til 3. gik der nogle dage og så holdt kanalerne op med at virke igen.

Er der nogen der ved hvilken port der skal åbnes for udgående, for at TV-boksen virker ?
Jeg har talt med en Yousee tekniker og han vidste intet om det. Han var også forbløffet over at den starter op i en profil med alt pivåbent.

Jeg kan selvfølgelig sætte en manuel profil op der der lukker alt indgående og åbner alt udgående, men jeg vil hellere kun åbne for den port der skal bruges.

-Duelund
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4933
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 22:52
Normalt er der jo ikke åbent for noget udefra og til indersiden på en NAT enhed, da det kræver port forwarding eller noget tilsvarende.

Routeren ved jo ikke hvor den skal smide data for en bestemt port hen på indetsiden.

Det må nogle nødvendige services, som routeren selv benytter der er åbent til.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu