recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er Stofa's tv-app og Stofas egen boks ligeså gode?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er Stofa's tv-app og Stofas egen boks ligeså gode?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af henningdalgaard henningdalgaard skrev:

Jeg bruger kun apple tv til stofa, og synes kvaliteten er blevet god sammenlignet med zaptor boksen, og med tiden tænker jeg forskellen bliver endnu mindre.


Ja den er blevet klart bedre, men der er nu stadig et stykke op til flow tv kvaliteten efter min mening. Jeg kunne personligt godt selv leve med den kvalitet i feks soveværelset, men i stuen vil jeg blive lettere irriteret over kvaliteten i længden.

--------------------------------

Den kvalitet du henviser til mht. appen er det når du ser det via trådløs internet? eller ved at f.eks. en Appel boks har et fast internet kabel isat for det syntes jeg gør en stor forskel (lige umiddelbart men måske jeg bare ikke har brugt det nok til at se det stadig ikke er optimalt) 
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Har begge løsninger, med ATV/ Stofa app i soveværelset. Helt enig i at der er stor forskel, intet stikker TV via kabel i boksen. 

Hvad er din udfordring med DRM? (HDPC 2.2) Er det kun ved 4K?

----------------------

Køre du din stofa app via wifi? eller via f.eks.appel boks? Jeg er selv en apple boks som har et fysisk internetkabel isat og syntes det virker fint (men har kun gjort det i en lille uge nu så måske jeg blot ikke har set problemerne endnu ha ha ligesom jeg ikke ved om surround lyden til min receiver er ok fra deres stofa app).

Mit problem udstod fordi den nye Stofa boks ikke "taler" sammen mht. HDPC 2.2. Har en helt ny Denon2700DAB, så de burde kunne tale. Har nu kæmpet med det længe og overvejer så at droppe stofaboksen helt og blot se tv via min Apple 4K boks med fast internetkabel i. Er blot usikker på om jeg får et ligeså fint billede samt god lydkvalitet som min surround receiver kan udsende til min 5 højtalere.
Stofa selv siger at kvaliteten og formatet er så godt som ens når man ser via deres app eller nye boks.  Jeg stoler bare ikke på Stofa da de har sagt andre ting før som ikke var helt rigtige.....
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af donfrankie donfrankie skrev:

Vi har apple tv med stofa webtv og kvaliteten er ikke på højde med mine forældre der har samme fjernsyn og stofa via dvb-c.

--------------------
Hejsa
Er dit apple tv koblet op via et fast fysisk internetkabel og er det en 4K Appel boks du har?
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Har begge løsninger, med ATV/ Stofa app i soveværelset. Helt enig i at der er stor forskel, intet stikker TV via kabel i boksen. 

Hvad er din udfordring med DRM? (HDPC 2.2) Er det kun ved 4K?

----------------------

Jeg er selv en apple boks som har et fysisk internetkabel isat og syntes det virker fint (men har kun gjort det i en lille uge nu så måske jeg blot ikke har set problemerne endnu ha ha ligesom jeg ikke ved om surround lyden til min receiver er ok fra deres stofa app).

Det billede du ser og den lyd du hører, det er sådan Stofa Web Tv er, men hvis du har mulighed for at tilslutte til et antennekabel, så snyd ikke dig selv for det. Hvis jeg skulle give karakter for deres Web Tv så blev det 7/10, men det er kun dig der kan afgøre om det er ok til dig. 
Til top
WonderMoose Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 02-Februar-2018
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér WonderMoose Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 19:18
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Har begge løsninger, med ATV/ Stofa app i soveværelset. Helt enig i at der er stor forskel, intet stikker TV via kabel i boksen. 

Hvad er din udfordring med DRM? (HDPC 2.2) Er det kun ved 4K?

----------------------

Jeg er selv en apple boks som har et fysisk internetkabel isat og syntes det virker fint (men har kun gjort det i en lille uge nu så måske jeg blot ikke har set problemerne endnu ha ha ligesom jeg ikke ved om surround lyden til min receiver er ok fra deres stofa app).

Det billede du ser og den lyd du hører, det er sådan Stofa Web Tv er, men hvis du har mulighed for at tilslutte til et antennekabel, så snyd ikke dig selv for det. Hvis jeg skulle give karakter for deres Web Tv så blev det 7/10, men det er kun dig der kan afgøre om det er ok til dig. 

Sådan af ren nysgerrighed. Hvad mangler appen for at komme højere op i karakter? (Jeg arbejder hos Stofa, blandt andet med vores WebTv apps) 
Til top
khansen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 637
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér khansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 11:03
Oprindeligt skrevet af WonderMoose WonderMoose skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af khansen khansen skrev:

Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:

Har begge løsninger, med ATV/ Stofa app i soveværelset. Helt enig i at der er stor forskel, intet stikker TV via kabel i boksen. 

Hvad er din udfordring med DRM? (HDPC 2.2) Er det kun ved 4K?

----------------------

Jeg er selv en apple boks som har et fysisk internetkabel isat og syntes det virker fint (men har kun gjort det i en lille uge nu så måske jeg blot ikke har set problemerne endnu ha ha ligesom jeg ikke ved om surround lyden til min receiver er ok fra deres stofa app).

Det billede du ser og den lyd du hører, det er sådan Stofa Web Tv er, men hvis du har mulighed for at tilslutte til et antennekabel, så snyd ikke dig selv for det. Hvis jeg skulle give karakter for deres Web Tv så blev det 7/10, men det er kun dig der kan afgøre om det er ok til dig. 

Sådan af ren nysgerrighed. Hvad mangler appen for at komme højere op i karakter? (Jeg arbejder hos Stofa, blandt andet med vores WebTv apps) 

----------------------------------------

Problemet med Stofas webTV app på min Apple 4K tv boks er at billede-kvaliteten pludselig kan blive grynet efter at have været fin i måske 10 min. Så er det grynet i 1-2 min. hvorefter det bliver fint igen. Sådan skifter det så løbende og det er lidt træls. Jeg har kablet min internet forbindelse så signet til webtv fra Stofa er lavet optimalt.
Er det et problem som Stofa er opmærksom på?
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1662
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 12:08
jeg har waoo internett 500/500 fiber. Men ATV trådløst (5ghz -3 meter fra router, så nærmest tilsvarende kablet forb.)

Har altid højeste kvalitet på stofa, og på mit oled tv synes jeg ikke der mangler noget på kvaliteten. Kan godt være at TV antenne giver lidt bedre kvalitet, men til alm tv og sport kan jeg sagtens leve med det. HBO kan feks. se ringere ud end stofa med deres kvalitet og komprimering nogle gange.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu