recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Disney+ har dræbt mit tv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Disney+ har dræbt mit tv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af toomz0 toomz0 skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af toomz0 toomz0 skrev:

Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? 
Hvad er det for en spænding, forsyning eller (måske noget 1,8V til processor) ?
I så fald, måske bare en spændingsregulator der skal skiftes? 

EDIT: Har du link til servicemanual?

LED Blinking side 28 (jeg tjekker pin C464)
PCB oversigt side 52 (man kan bruge søge funktion til at finde C464)

Når tvet tænder: 1.795V, men når den blinker 0V (pin C464)

(pin CL1038 jeg kun 0.032V hvilket jo er alt for lidt) 
"Når tvet tænder: 1.795V, men når den blinker 0V (pin C464)" --> opstart lyder rigtigt for mig, hvornår er det du så måler den lidt for lave spænding som du skriver om i første indlæg?  

0V ved blink er sikkert fordi det går i protect mode?

Sådan et fejlsøgnings flowchart og LED blink skal tages med et vist forbehold, der kan være anden fejl som giver forkert rækkefølge. 

Min erfaring fra Pioneer LX-5090H, hvor defekt spændingsregulator gav ukorrekte blink info. Wink
Det var først senere jeg tilfældigvis fandt en senere udgivet service note, hvor Pioneer opfordrede til at skifte komponent fordi de ikke havde flere reserveboards. Smile

P.S. Jeg får fejl når jeg prøver at åbne PDF filen, og kan ikke læse hele dokumentet. Ouch



Redigeret af JørgenT - 22-September-2020 kl. 16:35
Mvh. JørgenT
Til top
toomz0 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2014
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toomz0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2020 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af toomz0 toomz0 skrev:

Oprindeligt skrevet af JørgenT JørgenT skrev:

Oprindeligt skrevet af toomz0 toomz0 skrev:

Jeg har fundet service manualen på nettet, og fulgt fejlfindingen herfra. Jeg har målt på en pin på bundkortet hvor der iflg. service manualen skal være over 1.78V, min måling viser 1.77V. Hvilket betyder bundkortet skal skiftes. Er fejlmargin virkelig så lille på et bundkort +/- 0.01V ? 
Hvad er det for en spænding, forsyning eller (måske noget 1,8V til processor) ?
I så fald, måske bare en spændingsregulator der skal skiftes? 

EDIT: Har du link til servicemanual?

LED Blinking side 28 (jeg tjekker pin C464)
PCB oversigt side 52 (man kan bruge søge funktion til at finde C464)

Når tvet tænder: 1.795V, men når den blinker 0V (pin C464)

(pin CL1038 jeg kun 0.032V hvilket jo er alt for lidt) 
"Når tvet tænder: 1.795V, men når den blinker 0V (pin C464)" --> opstart lyder rigtigt for mig, hvornår er det du så måler den lidt for lave spænding som du skriver om i første indlæg?  

0V ved blink er sikkert fordi det går i protect mode?

Sådan et fejlsøgnings flowchart og LED blink skal tages med et vist forbehold, der kan være anden fejl som giver forkert rækkefølge. 

Min erfaring fra Pioneer LX-5090H, hvor defekt spændingsregulator gav ukorrekte blink info. Wink
Det var først senere jeg tilfældigvis fandt en senere udgivet service note, hvor Pioneer opfordrede til at skifte komponent fordi de ikke havde flere reserveboards. Smile

P.S. Jeg får fejl når jeg prøver at åbne PDF filen, og kan ikke læse hele dokumentet. Ouch


PDFen er lidt stor (39MB) Måske der er mere held med et google drive link:
https://drive.google.com/uc?export=download&id=1Z-oen5D-Y-QyMZ12qODJ9gUNY_ptNY7L


Jeg har som regel 1 minuts tid inden tvet går i protect mode. Det er her jeg måler de 1.795V, som jf. service manualen burde være over 1.8V. Også her jeg måler for lav spænding på den anden pin.
Til top
martin_skov Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-August-2009
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martin_skov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 17:00
Jeg har et Sony-fjernsyn som pludselig også slukkede og blinkede rødt i LED-lampen under skærmen. Det tog mig lang tid at finde ud af, hvad der var galt, men det viste sig at det CA-modul der sad i fjernsynet var årsagen. Da jeg tog det ud, så virkede fjernsynet fint igen. Et andet CA-modul blev købt og der har ikke være fejl siden.

Så hvis du har et CA-modul i dit fjernsyn, så prøv at tage det ud.
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 21:52
Hvis du ender med at skulle købe et nyt kort, så vil jeg meget gerne se på det eksisterende inden, om jeg kan finde noget, ikke at jeg tror jeg kan spotte det 100% men his der er noget der falder i øjnene, det vil jeg gerne prøve at kigger efter under mikroskopet, og eventuelt rette det hvis der findes noget.

mvh 
MvH Daniel
Til top
toomz0 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-November-2014
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér toomz0 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

Hvis du ender med at skulle købe et nyt kort, så vil jeg meget gerne se på det eksisterende inden, om jeg kan finde noget, ikke at jeg tror jeg kan spotte det 100% men his der er noget der falder i øjnene, det vil jeg gerne prøve at kigger efter under mikroskopet, og eventuelt rette det hvis der findes noget.

mvh 

Tak for tilbudet

Jeg har bestilt nyt main board og LED board på eBay, det prøver jeg lige først Smile

Så må vi se, om det er 1.200 kr ud af vinduet. I så fald vil jeg købe en elektronikforsikring og et OLED tv til Black Friday, bare som trøst CryLOL
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 22:32
haha, det er helt i orden. :P

Uhh, det skal du glæde dig til, jeg er ved at spare sammen til kalibreringen, men lige nu er det mest lillemor der bruger detLOL Så blev pengene brugt på andre ting haha :D
Jeg fik 25% rabat på mit tv i Elgiganten, fordi power havde 25% rabat på det weekenden efter jeg havde købt det..
-Så lidt Black Friday fik jeg da, jeg håber du får lige så godt tilbud som jeg fik =)
Det hele startede med at jeg skulle have det i power, men der gik lidt for meget ungkarl i sælgeren og så fandt jeg det i Elgiganten og kørte derover og hentede det i stedet Wink
MvH Daniel
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu