recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Trådløs og FM radio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Trådløs og FM radio

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Trådløs og FM radio
    Sendt: 27-September-2020 kl. 03:57
Er der nogen måde man kan høre FM Radio uden kablede høretelefoner på en ipad Nano? 

Findes der andre MP3 afspillere med FM radio, hvor man kan høre radio med bluetooth høretelefoner?


Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 08:19
Til det første spørgsmål nej: Der er ikke nogen antenne indbygget i ipad Nano, dine høretelefoner fungerer som antenne - derfor de skal være kablede.

Til spørgsmål 2: Der findes et hav af små afspillere med radio (FM), jeg har dog ikke erfaring med nogn af dem - hvis du spørger goggle (prøv at søg på "mp3 fm afspiller" så kommer der i hvert fald en stak muligheder op).

Et tillægsspørgsmål: Hvad skal afspilleren bruges til? det kan være at der er andre muligheder.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 10:14
 Hvorfor skal det være Analog radio (FM), når det kan være Digitalt, (Netradio), så er der jo ikke behov for antenne.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 10:23
Er det iPOD eller iPAD?
Til top
OleA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 658
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér OleA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 11:32
det er ipod nano. Ikke ipad. Kan jo ikke bruge netradio, der er jo ikke nogen forbindelse til noget. Jeg bruger den ved løb og træning og gider ikke have telefon med. Jeg tænkte man måske kunne få et lille stik, der kunne sættes i og bruges som antenne. Hvis jeg har kablede høretelefoner i, kan jeg ikke få lov at vælge bluetooth.

Jeg overvejer et smartwatch med cellular. Det kan vel løse problemet?


Redigeret af OleA - 27-September-2020 kl. 11:33
Panasonic HZ1000 65", Panasonic DMR-UBC80, Sony HT-ST5000, Nvidia Shield.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5196
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af OleA OleA skrev:

det er ipod nano. Ikke ipad. Kan jo ikke bruge netradio, der er jo ikke nogen forbindelse til noget. Jeg bruger den ved løb og træning og gider ikke have telefon med. Jeg tænkte man måske kunne få et lille stik, der kunne sættes i og bruges som antenne. Hvis jeg har kablede høretelefoner i, kan jeg ikke få lov at vælge bluetooth.
Ikke noget jeg kender, men ifølge beskrivelse her: 
https://www.techhive.com/article/2011740/review-ipod-nano-7th-generation-combines-the-best-of-its-predecessors.html?page=4

skulle der være et ikon til at skifte imellem Bluetooth og kablede øre dimser?

Du skal have en ledning på ca. 75cm for at have FM antenne, så måske bare en minijack forlængeledning, hvis ovennævnte trick virker?

EDIT: Alternativt en ekstern Bluetooth sender for enden af minijack ledning. Wink


Redigeret af JørgenT - 27-September-2020 kl. 13:36
Mvh. JørgenT
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 07:48
 Jeg overvejer et smartwatch med cellular. Det kan vel løse problemet?

Ja, hvis du har et Apple Watch med Cellular (eSim) kan du lytte til radio, også uden din iPhone er i nærheden
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu