recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lydkontrol over HDMI
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lydkontrol over HDMI

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lydkontrol over HDMI
    Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:04
Er der nogen der ved om de nyere HDMI standarder har lyd kontrol ?

Mit Apple tv kan uden problemer tænde og slukke mit tv, men det kan ikke skrue op og ned for lyden på det
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Oktober-2020 kl. 22:17
Min AppleTv kan uden problemer skrue op og ned for lyden i mit tv. Mit tv er et Pioneer 5090, der kom på markedet i 2008!
Lydstyrke-styring har været muligt siden indførslen af hdmi-cec..... 


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 18:35
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Min AppleTv kan uden problemer skrue op og ned for lyden i mit tv. Mit tv er et Pioneer 5090, der kom på markedet i 2008!
Lydstyrke-styring har været muligt siden indførslen af hdmi-cec..... 


Klaus

Også når du styrer det med din iPhone ?
Fjernbetjeningen til Apple har ir sender så der er ikke nogen problemer når man bruger den.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Online
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Oktober-2020 kl. 22:53
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Er der nogen der ved om de nyere HDMI standarder har lyd kontrol ?

Mit Apple tv kan uden problemer tænde og slukke mit tv, men det kan ikke skrue op og ned for lyden på det

Vores Apple TV skruer da fint op dog ned for TV'et, eller receiveren.
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Min AppleTv kan uden problemer skrue op og ned for lyden i mit tv. Mit tv er et Pioneer 5090, der kom på markedet i 2008!
Lydstyrke-styring har været muligt siden indførslen af hdmi-cec..... 


Klaus
Stadig et fedt TV - jeg jeg nyder også mit Pioneer Kuro 5090 :-) - gad vidst om de nye TV holder ligeså længe...

Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 10:26
Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Stadig et fedt TV - jeg jeg nyder også mit Pioneer Kuro 5090 :-) - gad vidst om de nye TV holder ligeså længe...



Glem det.....

Købte oprindeligt et 427 og forventede 5-6 års levetid.
Købte så et 5090 brugt for 1400 kroner. Det er en fed monitor, men for længst overgået i performance af nyere tv.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 15:05
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Er der nogen der ved om de nyere HDMI standarder har lyd kontrol ?

Mit Apple tv kan uden problemer tænde og slukke mit tv, men det kan ikke skrue op og ned for lyden på det


Vores Apple TV skruer da fint op dog ned for TV'et, eller receiveren.

Bruger du fjernbetjeningen der følger med Apple tv eller en iPhone til at skrue op og ned med ?
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
ClausBP Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-Januar-2016
Status: Offline
Point: 278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausBP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 19:37
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af ClausBP ClausBP skrev:

Stadig et fedt TV - jeg jeg nyder også mit Pioneer Kuro 5090 :-) - gad vidst om de nye TV holder ligeså længe...



Glem det.....

Købte oprindeligt et 427 og forventede 5-6 års levetid.
Købte så et 5090 brugt for 1400 kroner. Det er en fed monitor, men for længst overgået i performance af nyere tv.


Klaus
Selvfølgelig - men det er jo alligevel stadig et fremragende billede, den producerer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu