recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stream eget indhold over internettet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stream eget indhold over internettet

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 09:03
Emby kører på de fleste, så som qnap, synology, netgear, freenas mm.

Jeg er ikke så meget inde i NAS, men tjek på nettet om nas'en har noget GPU og om plex/emby kan bruge den til transcoding. Det hjælper at den ikke skal trække så meget på CPU'en.

Alternativt så byg en lille server selv, hvis du køber brugt på dba kan du nok lave noget for omkring en 1000 kr
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 09:42
Oprindeligt skrevet af MR_Caps MR_Caps skrev:

En NAS? 
Kan man også "køre emby som en server" på NAS for at transcode?
I fald det er en idé, nogen der kan foreslå en lille og billig NAS? Jeg har som tidligere skrevet et par gamle 1tb eksterne harddiske jeg ville kunne bruge (så jeg ikke skal bruge penge på det) 
Eksterne harddisk er jo normalt med USB, hvor NAS typisk er SATA interne disk.
Der er godt nok USB stik på nogle af mine NAS, men mere til backup/overførsel og udvidelse.
Men du kan nok skille dine ad og pille SATA diskene ud, hvis du ender med NAS løsning. Wink


Redigeret af JørgenT - 03-Oktober-2020 kl. 09:42
Mvh. JørgenT
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 09:54
Oprindeligt skrevet af MR_Caps MR_Caps skrev:

   så min datter kan  kan vise film fra sine første år når hun hænger ud med vennerne 😁😁

Hej.

Nu ved vi ikke hvor gamle dine første optagelser er, eller om du har skiftet camcorder og codec siden?

Men kan du ikke oplyse os om hvilke codec osv dine optagelser er optaget i, så at vi kan vurdere om nogle, eller evt. alle skal transcodes?

Det kan evt gøres med det gratis program MediaInfo. 


Et andet spørgsmål er om hvilket TV i har i sommerhuset, og om der findes en Plex App til det?

Jeg testede selv Plex for ca et halvt år siden. Så vidt jeg husker er Plex Server softwaren Gratis.

Plex client i et TV eller i en Android TV boks er også gratis. 

Det der koster et engangsbeløb på ca 5$, er en Plex Client til en Mobil eller Tablet.
Men det skulle være gratis, hvis man gør det fra en browser på en Mobil eller Tablet.
Og skriver dette i adressefeltet:  http://192.168.1.xx:32400/web

Hilsen Carsten.

Til top
MR_Caps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MR_Caps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 11:45
tusind tak for jeres mange fine indlæg.
Jeg aner ikke hvilket codec der er brugt. 

Mit sommerhus tv er et gammelt zepto - det sidste de lavede. Lidt hyggeligt at have et stk historie stående i stuen 😁. 
Så, vi bruger chromecast og en lille boxer tv-boks. 

Vil tro jeg godt kan slutte en harddisk til enten tv eller boxer-boks. Måske det nemmeste. Og klart det billigste. 

Nåh, et eller andet smart har været drømmen længe. Og måske det fortsætter med at være en drøm... 😊 

Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 20:38
Hvis du har en HDD, så køb den billigste NAS der kan Encode/Decode på CPU niveau, så burde du kunne stream alt. Eks synology DS118 (1 bay NAS), koster 1200-1300kr og meget strømbesparende. Så er du oppe og kører på ingen tid, har mobil app til iphone, android, ipad osv. At rode med software, pi osv for at spare lidt penge, under 1000 kr, da du også skal købe en pi. Så synes jeg slet ikke besparelsen står lig med målet, hvis det ikke mere handler om du gerne vil nørd software og blive klogere på det.
Til top
MR_Caps Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MR_Caps Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2020 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

Hvis du har en HDD, så køb den billigste NAS der kan Encode/Decode på CPU niveau, så burde du kunne stream alt. Eks synology DS118 (1 bay NAS), koster 1200-1300kr og meget strømbesparende. Så er du oppe og kører på ingen tid, har mobil app til iphone, android, ipad osv. At rode med software, pi osv for at spare lidt penge, under 1000 kr, da du også skal købe en pi. Så synes jeg slet ikke besparelsen står lig med målet, hvis det ikke mere handler om du gerne vil nørd software og blive klogere på det.

Fedt! Måske er det svaret - fornuftig pris og realistisk ift min tid og kompetencer. Tak - den vil jeg tjekke ud 😀 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu