recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - PS4 spil på PS5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PS4 spil på PS5

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: PS4 spil på PS5
    Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 13:24
Har læst diverse artikler om at det bliver muligt at spille PS4 spil på PS5. Men det er ikke tydeligt om det bare betyder at man kan downloade (og betale for) de gamle spil til PS5.

Er der nogen der har set noget om det bliver muligt at anvende fysiske PS4 spil/skiver i en PS5?   


Redigeret af thor-thor - 04-Oktober-2020 kl. 13:26
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 16:13
I så fald vil du jo skulle købe den dyre udgave. Der kommer jo 2 modeller. en med og en uden Drev. Den uden drev vil jo selvsagt ikke have mulighed for at spille dine gamle spil fra skive, men har du nogen digitalt fra dit sony pass, så er der ingen problemer.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 19:01
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Har læst diverse artikler om at det bliver muligt at spille PS4 spil på PS5. Men det er ikke tydeligt om det bare betyder at man kan downloade (og betale for) de gamle spil til PS5.

Er der nogen der har set noget om det bliver muligt at anvende fysiske PS4 spil/skiver i en PS5?   
Vær obs på at det ikke gælder alle ps4 spil.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 19:03
Regner også med at købe en med drev.
Men skal jeg forstå det sådan at det burde være muligt at spille (de fleste) fysiske PS4 spil på en PS5?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 19:31
første link fra en google søgning "can i play ps4 games on ps5" https://www.pushsquare.com/guides/ps5-backwards-compatibility-can-you-play-ps4-games-on-playstation-5

Der er lidt at læse.
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Status: Online
Point: 3779
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 21:19
Oprindeligt skrevet af thor-thor thor-thor skrev:

Regner også med at købe en med drev.
Men skal jeg forstå det sådan at det burde være muligt at spille (de fleste) fysiske PS4 spil på en PS5?
Det er sådan det formidles nu ihvertfald. Størstedelen af “top 100” kan afvikles på ps5 ja.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2020 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

første link fra en google søgning "can i play ps4 games on ps5" https://www.pushsquare.com/guides/ps5-backwards-compatibility-can-you-play-ps4-games-on-playstation-5

Der er lidt at læse.
Tak for det, ser lovende ud. 
Har søgt på nettet uden at finde noget håndfast (måske bliver jeg nødt til at opgive min nuværende Google boykot, Bing er ikke optimal.Wink.)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 09:37
Definer "håndfast"? - 1. 2. eller 3. parts udtalelser?
det står her - og er linket i den artikel jeg linkede til tidligere.
Udtalt af en af PS5's system engineers.
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thor-thor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2020 kl. 10:13
De artikler jeg tidligere havde fundet stod der bare at man ville kunne spille de fleste PS4 spil på PS5, intet om fysiske "skiver" og lød mere som om det var downloads de talte om. 
Dit link er det første jeg har set, hvor de nævner at fysiske PS4 skiver kan bruges i PS5....  
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu