recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lord of the Rings UHD til december
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lord of the Rings UHD til december

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2020 kl. 19:21
Kan fås i Tyskland til Ca 500 kr med danske undertekster JPC.De
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2020 kl. 14:13
Tak for tip
Er der andre end mig, der har problemer med at bestille på jpc.de?
Jeg gennemførte bestillingen og godkendte endda betalingen med nem-id
Men der er intet sket Confused
Jeg har ikke fået en ordrebekræftelse og pengene er ikke trukket
Nå, nu prøver jeg igen

Lidt senere: Det var præcist det samme den her gang - gennemfører bestilling, godkender betaling med nem-id
Og så ingenting... varen er stadig i indkøbskurven


Redigeret af jake51 - 09-December-2020 kl. 14:26
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af denmike denmike skrev:

Oprindeligt skrevet af JMH JMH skrev:

Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af mskp mskp skrev:

Jeg har bestilt hos Amazon UK. Men man skal jo nok skynde sig, hvis det skal nås før Brexit...
Sådan fungerer det trods alt ikke. Så længe du har bestilt før deres endelige exit, kan du ikke få en opkrævning. 


Jeg har prøvet at få bekræftet det du skriver, da jeg tænkte at pakker der kommer tik Danmark efter 1. januar vil blive behandlet lige som alle andre pakker fra lande uden for EU.

Men jeg har kun kunne finde det her:

Jeg ved at det er for virksomheder, men dette:
"Der skal sendes tolddokumenter og elektroniske tolddata på forsendelser til Storbritannien fra og med den 23. december."

Får mig til at tænke at det er hard brexit, så tolden ryger på alle pakker fra 1. januar medmindre der kommer en aftale.

Så tilbage til emnet, så ville jeg ikke vente med at bestille, hvis jeg ville købe fra UK.

Jeg var også overrasket; men det ser ud til at det er rigtigt:

https://skat.dk/skat.aspx?oid=1921154

"Til told-, moms- og punktafgiftsformål er det som led i udtrædelsesaftalen, dog fastsat at bevægelser af varer, der begynder inden Det Forenede Kongeriges udtrædelse af EU's toldunion, skal have tilladelse til at afslutte deres bevægelse under de EU-regler, der var på plads i begyndelsen af bevægelsen. Efter afslutningen af overgangsperioden vil EU-reglerne fortsat gælde for grænseoverskridende transaktioner, der startede før overgangsperioden med hensyn til momsrettigheder og forpligtelser for afgiftspligtige personer, såsom rapporteringsforpligtelser, betaling og tilbagebetaling af moms."

Jeg læser det som om, at hvis varen er afsendt fra lager i UK inden 1.1.2021, men ikke er nået ind i EU inden 1.1.2021, så må den komme ind i EU uden ekstra moms/told/gebyrer. Men måske "bevægelser af varer"/"grænseoverskridende transaktioner" blot betyder, at man skal have trykket bestil og evt betalt inden 1.1.2021? Det kunne de godt have skrevet lidt mere tydeligt.



Her står det ret klart nu:

"Jeg har købt en vare i en britisk netbutik, før Storbritannien træder ud af EU. Men varen kan først leveres, efter at Storbritannien er trådt ud af EU. Skal jeg så betale told og moms?

Kommer varerne til Danmark eller et andet EU-land efter Brexit, vil de blive behandlet som varer fra tredjelande, og du skal betale told og moms af dem, hvis deres værdi overstiger beløbsgrænserne. Du skal betale moms, hvis prisen overstiger 80 kroner. Du skal betale told og moms, hvis den samlede pris overstiger 1.150 kroner."

https://www.forbrug.dk/raad-og-rettigheder/brexit/brexit/faq-koeb/

Confused

Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2020 kl. 22:53
Nu har vi talt så meget om at købe den/dem. Er der nogen der rent faktisk har set den/dem og vil "anmelde" lidt? Embarrassed
Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 15:10

Oprindeligt skrevet af Lydkilde Lydkilde skrev:

Nu har vi talt så meget om at købe den/dem. Er der nogen der rent faktisk har set den/dem og vil "anmelde" lidt? Embarrassed

Jeg har købt dem og set den første.

Men jeg har købt nyt tv for 6-7 uger siden, så har ikke set blu ray versionen på det nye tv, derfor kan jeg ikke rigtig sammenligne.

Jeg er dog tilfreds med kvaliteten, når jeg sammenligner med andre 4k film jeg har set. Den var ikke på højde med "Gemini man", men den er også noget helt særligt forstår jeg.

Jeg har set en del youtube anmeldelser og må indrømme at det generer mig at der er DNR "fejl". Jeg har ikke gået ind og læst mere om flere, da jeg ikke har lyst til at sidde og lægge mærke til dem. Men i en youtube anmeldelse ser man hvordan toppen af Gandalf stav forsvinder pga. DNR. Jeg tror ikke at jeg selv kommer til at bemærke flere, men det generer mig, fordi jeg havde fået det indtryk at der virkelig var lagt nogle kræfter i at lave denne version og hvis alt for mange DNR "fejl" har sneget sig ind i filmene, så tyder det på at man ikke har været så grundige i forhold bearbejdningen af filmene, men kørt den gennem en algoritme og måske repareret de værste fejl.

Jeg fortryder ikke mit køb, for selvom jeg ikke direkte har sammenlignet med blu ray versionen, så kan jeg godt se at farverne har fået et ordentligt løft.



Redigeret af JMH - 14-December-2020 kl. 15:11
Til top
mskp Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen

recordere.dk teamet

Oprettet: 26-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 169
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mskp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2020 kl. 17:32
Jeg har kun set de første 10 minutter så det er et tyndt grundlag at anmelde på... Men det ser virkelig, virkelig godt ud efter min mening. Meget flottere og mere naturlige farver. Jeg har også set de der videoer, hvor de kritiserer filmene, men hvis man ikke sidder og leder efter fejl så er der IMHO ikke meget at klage over. Lyden er der også kælet for. Jeg vender tilbage når jeg har set dem alle (og Hobbitten) :-)
Morten
__________________

LG OLED77CX
Denon AVC-X8500H
Monitor Audio Silver 500/300/C350
SVS SB-4000
Panasonic DP-UB9000
Nvidia Shield TV (2019)
Sony UBP-X700
Apple TV 4K
Til top
Lydkilde Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-September-2020
Sted: Kælder Biffen
Status: Offline
Point: 103
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lydkilde Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af JMH JMH skrev:

Jeg har set en del youtube anmeldelser og må indrømme at det generer mig at der er DNR "fejl". Jeg har ikke gået ind og læst mere om flere, da jeg ikke har lyst til at sidde og lægge mærke til dem. Men i en youtube anmeldelse ser man hvordan toppen af Gandalf stav forsvinder pga. DNR. Jeg tror ikke at jeg selv kommer til at bemærke flere, men det generer mig, fordi jeg havde fået det indtryk at der virkelig var lagt nogle kræfter i at lave denne version og hvis alt for mange DNR "fejl" har sneget sig ind i filmene, så tyder det på at man ikke har været så grundige i forhold bearbejdningen af filmene, men kørt den gennem en algoritme og måske repareret de værste fejl.
Hm. Tja det lyder jo lidt ... skidt.
De vaklede jo frem og tilbage med udgivelsestidspunktet. Skulle det skydes til 2021 eller skulle de ud i 2020. Mon det pludseligt skulle gå for stærkt?


Denon AVC-X6700H - Optoma UHZ65 - Dali 7.2.4
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2020 kl. 19:45
jeg læste et svar fra SKATs temakampagne omkring Brexit at måden differentierer på er hvilken dato selve transporten starter - altså hvornår pakkefirmaet første gang scanner pakken eller hvilken dato postvæsenet stempler frimærket (afhængig af forsendelsesmetoden).

Altså handler det om at få sælgerne i UK til at få postet ens køb inden nytår uanset om det lander i DK før eller efter nytår.
Til top
falle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Juli-2014
Status: Offline
Point: 631
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér falle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2020 kl. 12:31
Hvis jeg lige må låne tråden - til dem som ikke vil betale for noget de måske ikke kommer til at se, så sælger jeg biografudgaverne af begge Middle Earth trilogier. Jeg beholder de forlængede udgaver.

Se min salgstråd:

Hvis beskeden er upassende, så venligst slet beskeden.
Til top
johnny57 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 952
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér johnny57 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2020 kl. 22:24
Havde samme problem på JPC, brugte PayPal det virkede uden problemer og jeg har fået varen.

Redigeret af johnny57 - 29-December-2020 kl. 22:25
Med venlig Hilsen

Johnny
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6066
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-December-2020 kl. 08:39
Tak, så virkede det
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu