recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Streme fra Samsung mobil til appletv
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Streme fra Samsung mobil til appletv

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Queen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Queen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 14:06
Jeg har et meget gammelt Sony tv, som jeg bruger i sommerhuset,
streamer via Cromecast gen 2 og  Samsung mobil -  bruger mobilt bredbånd hastighed på de gode dage ca 20-25 

Jeg har aldrig haft problemer med det "hakker" - jeg bruger det strømstik som var med (altså ikke strøm fra fjernsynet)

Underligt at man ligefrem kan have 3 stk tv der er Chromecast problemer med.

Jeg skal prøve at have min Cromecast med hjem og bruge det til mit Samsung smart tv 2018, da jeg ikke kan få DRTV app m/ live funktionen til virke.

Håber virkelig ikke jeg får problemer Wink








Redigeret af Queen - 08-Oktober-2020 kl. 14:06
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 15:59
E.Larsen.

Med en Apple TV skal du slet ikke cast'e fra din Samsung, og til Apple TV. Apple Tv streamer direkte fra internettet, så du kan lade din Samsung blive i lommen. 
Jeg er heller ikke til Apple, men må bare erkende, at Apple TV kører 20 gange bedre, end den Android boks vi har.


Redigeret af Flippo - 08-Oktober-2020 kl. 16:00
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

E.Larsen.

Med en Apple TV skal du slet ikke cast'e fra din Samsung, og til Apple TV. Apple Tv streamer direkte fra internettet, så du kan lade din Samsung blive i lommen. 
Jeg er heller ikke til Apple, men må bare erkende, at Apple TV kører 20 gange bedre, end den Android boks vi har.

nu er Android ikke skabt til streamings bokse, derfor Android tv findes
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
Hajsa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2009
Status: Offline
Point: 318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hajsa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2020 kl. 21:24
Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Hej Carsten
Jeg har i et tidligere indlæg spurgt hvorfor Chromecast hakker. Jeg fik en
anvisning af Rasmus L.. Det hakker stadigvæk.
Jeg overvejer at købe Apple Tv, men Samsung mobil og Apple TV er ikke
optimal.

Jeg er pisse træt af det.

App til TV ?
55" Panasonic OLED

Husk at læse vedr AppleTv der også kan “hakke” inden du køber, der er nogle der har problemer på feks TV2 Play incl undertegnede.
Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

Oprindeligt skrevet af E.Larsen E.Larsen skrev:

Hej Carsten
Jeg har i et tidligere indlæg spurgt hvorfor Chromecast hakker. Jeg fik en
anvisning af Rasmus L.. Det hakker stadigvæk.
Jeg overvejer at købe Apple Tv, men Samsung mobil og Apple TV er ikke
optimal.

Jeg er pisse træt af det.

App til TV ?
55" Panasonic OLED


Husk at læse vedr AppleTv der også kan “hakke” inden du køber, der er nogle der har problemer på feks TV2 Play incl undertegnede.

Også er der nogle der ikke har problemer med TV2 play.
Og derfor med glæde anbefaler Apple tv.
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 16:57
Oprindeligt skrevet af Furry Furry skrev:

Oprindeligt skrevet af Hajsa Hajsa skrev:

  Husk at læse vedr AppleTv der også kan “hakke” inden du køber, der er nogle der har problemer på feks TV2 Play incl undertegnede.

Også er der nogle der ikke har problemer med TV2 play.
Og derfor med glæde anbefaler Apple tv.

Hej.

Jeg har tidligere skrevet, at der er mulighed for, at der kan være noget der forstyrer trådstarters WiFi netværk, og at det kan være årsag til at hans Chromecast hakker?
Jeg oplyser at jeg selv har set det samme på min egen Chromecast, og at min løsning var en chromecast strømforsyning med indbygget ethernet adapter og skift fra trådløst WiFi netværk og til kablet netværk.

Nu er WiFi netværk forskellige og har naboer i forskellig afstand. Kan du og andre der anbefaler Apple TV venligst oplyse om I mener, at trådstarter i hans location bør køre trådløst, eller om i mener at en apple TV fungerer bedst, hvis den kører kablet netværk?


Men i mellemtiden har jeg undersøgt muligheden for at købe den specielle Chromecast strømforsyninger med ethernet adapter som jeg bruger. Den findes tilsyneladende ikke mere.
Jeg har kun set den til de nye Chromecast med Google TV. Men så har den et forkert USB Stik. Her er et link:


Apple TV, nVidea Shield og mange andre har altid indbygget en ethernet adapter i enheden. Lige meget om brugeren ønsker at køre trådløst eller kablet.

Google har med både den nye og de gamle Chromecast valgt at gøre der anderledes. De sælger Chromecast'en kun med WiFi. Hvis brugeren har behov for, eller bare skulle ønske en kablet forbindelse, så kan brugeren tilkøbe en Strømforsyningen med en indbygget ethernet adapter. Den koster i US 20$.  Jeg syntes rent faktisk at det er en god ide, da det mange gange er nemmere at trække et ehernet kabel fra strømforsyningen, end fra selve enheden der sidder bag på TV'et.

Men i min søgning på en løsning på trådstarters problem fald jeg over denne tegning på ebay. 




Den viser en ethernet netværtsadapter som sælgeren og flere andre påstår virker til en Chromecast.

Det er en enhed der placeres mellem strømforsyningen og Chromecasten, og den har så et RJ-45 stik, hvor man kan tilslutte et ethernet kabel over til sin router. Den koster hos denne sælger kun 6,33€, men denne og andre sælgere vil kun love levering mellem Thu. Oct. 29 og Thu. Dec. 24. Her er et link:


Jeg vil foreslå at I alle ser billedserien, for at få en bedre ide om hvordan den virker.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-Oktober-2020 kl. 17:06
Til top
Thomas46 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-Februar-2018
Sted: Nørrebro
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas46 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 02:14
Jeg brugte en af de ældre Chromecast hos en kammerat og det hakkede, problemet blev løst med den nyeste udgave af chromecast.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu