recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bang & Olufsen
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG TV HDMI/ARC => Beoplay A9 muligt ??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG TV HDMI/ARC => Beoplay A9 muligt ??

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kaj Dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG TV HDMI/ARC => Beoplay A9 muligt ??
    Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 09:34
hej, 

jeg har et problem, som jeg vil høre om I har en ide til at løse.

Jeg vil gerne købe en Beoplay A9 og slutte den til mit TV via HDMI/ARC (LG TV), så jeg får lyden fra TV'et ud på højttaleren (jeg er ikke intereserret i en soundbar)

Derudover ønsker jeg at oprette multirum via Breoplay A9, så jeg f.eks kan forbinde en Beoplay M5 og streame til begge højttalere.

jeg ved ikke om det overhovedet giver mening, ideer er velkomne.


mvh Kaj

Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 09:41
Der er ikke HDMI-port i Beoplay A9, så det vil kræve en mellemliggende boks. B&O solgte på et tidspunkt sådan en, men jeg ved ikke om de stadig har den (kan heller ikke huske navnet).

Hvis du ønsker at udvide lyden til Beoplay M5, så bliver det "samme lyd". Altså du får ikke mulighed at tildele den ene rolle som fronthøjttaler og den anden som baghøjttalere uden et lidt mere sofistikeret set-up.

Det som du egentlig søger tror jeg er AirPlay TV-lyd. Med Apple TV-boksen kan du trådløst sende TV-lyden ud til flere AirPlay-enheder samtidig. Det kræver AirPlay 2 i højttalerne, hvis du vil sende til flere samtidige enheder. Med AirPlay (1) kan man forbinde til 1 enhed.
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4450
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 09:42
Jeg har f.eks. herhjemme lavet en løsning, hvor jeg sender TV-lyden trådløst ud til mine BeoLab 9. De har ikke indbygget AirPlay, så jeg har været i gang med lidt hjemmebyg, hvis du er nysgerrig: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1485496915

Dine højttalere har AirPlay indbygget.
Til top
Kaj Dk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 09-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kaj Dk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 11:45
tak for svar.

Jeg er godt klar over der skal en mellemboks til, HDMI/ARC => ? 
hvilken indgang er der på A9 som kan bruges til det ?

Det er fint at det er samme lyd i de forskellige højttalere, det er blot for at få den samme lyd fra den ene ende af stuen og til den anden ende eventuelt også i køkkenet (vi har åbent køkken ind til stuen)

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu