recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Støjskærm på subwoofer stik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Støjskærm på subwoofer stik

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Støjskærm på subwoofer stik
    Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 10:15
Har et lille problem, hvor stikket er for langt på mi subwoofer kabel
Jeg har prøvet at anvende vinkel adapterer. Men det skærmer ikke altid ordentligt, og får nogle gange min subwoofer til at brumme.
Jeg tænker at jeg bare kan skrue hætten af skikket, så det bliver kortere.
Men vil jeg så fjerne noget af skærmningen?


Redigeret af -claus- - 09-Oktober-2020 kl. 10:36
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 10:39
Hvilken tilslutning er der på din SW.? Det normale er RCA og det er en fast standard.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Har et lille problem, hvor stikket er for langt på mi subwoofer kabel
Jeg har prøvet at anvende vinkel adapterer. Men det skærmer ikke altid ordentligt, og får nogle gange min subwoofer til at brumme.
Jeg tænker at jeg bare kan skrue hætten af skikket, så det bliver kortere.
Men vil jeg så fjerne noget af skærmningen?
Lyder mystisk! Hætten er en del af afskærmningen, så den bør ikke fjernes. Det vil være lettere at hjælpe hvis du lægger et billede.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 11:05
Har prøvet at billede op men det blev fjernet, efter jeg redigerede teksten
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 11:06
Men køber et nyt kabel, så jeg slipper for adapterne
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 11:16
 Lederen (pinden) ser ud til at være for lang, det er ikke et standard RCA.


Redigeret af Radiomanden - 09-Oktober-2020 kl. 11:21
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Men køber et nyt kabel, så jeg slipper for adapterne
Det er klogt, jo færre samlinger jo bedre. Generelt er det klogt at købe et tykkere kabel, så der undgås udefra kommende brum. 

Stikket ser ikke unormalt langt ud, så det må være stikket i Sub der ikke er dybt nok. Har lige checket mine kabler til Sub og CD afspiller. Og lederen i midten er lige så langt foran kappen, som kappen er lang.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 12:11
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Men køber et nyt kabel, så jeg slipper for adapterne
Det er klogt, jo færre samlinger jo bedre. Generelt er det klogt at købe et tykkere kabel, så der undgås udefra kommende brum. 

Stikket ser ikke unormalt langt ud, så det må være stikket i Sub der ikke er dybt nok. Har lige checket mine kabler til Sub og CD afspiller. Og lederen i midten er lige så langt foran kappen, som kappen er lang.
Det var pladsen bag kablet det var galt med. Min subwoofer er designet til at ligge under sofaen. De har desværre bare valgt en upraktisk stik placering. Men det nye kabel virker fint med adapteren. 
Så jeg tror desværre det var kablet, det var blevet dårligt


Redigeret af -claus- - 09-Oktober-2020 kl. 12:12
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2020 kl. 12:20
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Men køber et nyt kabel, så jeg slipper for adapterne
Det er klogt, jo færre samlinger jo bedre. Generelt er det klogt at købe et tykkere kabel, så der undgås udefra kommende brum. 

Stikket ser ikke unormalt langt ud, så det må være stikket i Sub der ikke er dybt nok. Har lige checket mine kabler til Sub og CD afspiller. Og lederen i midten er lige så langt foran kappen, som kappen er lang.
Det var pladsen bag kablet det var galt med. Min subwoofer er designet til at ligge under sofaen. De har desværre bare valgt en upraktisk stik placering. Men det nye kabel virker fint med adapteren. 
Så jeg tror desværre det var kablet, det var blevet dårligt
Ok, godt du fik det løst. Mit phono kabel til CD afspiller har 31 år på bagen og fungerer stadigvæk tilfredsstillende. 
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2020 kl. 19:29
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Lederen (pinden) ser ud til at være for lang, det er ikke et standard RCA.


Den ser da helt almindelig ud.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu