recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lissau California - justering af bundstop
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lissau California - justering af bundstop

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lissau California - justering af bundstop
    Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 14:25
Jeg har netop købt min første projektor og lærred. Billeder viser vægboks og fjernbetjening.

Lærredet et brugt Lissau California 92” tab-tension motorlærred, men jeg kan ikke finde ud af at indstille automatisk bundstop, så det stopper samme sted hver gang.

De forrige ejere kunne ikke huske hvordan det skulle gøres, så deres indstilling er der stadig men jeg skal have det rullet lidt mindre ud.

Hvordan indstiller jeg et nyt stop ?

Jeg har selvfølgelig prøvet at finde en vejledning på nettet. Har fundet lidt forskellige forslag, men intet af det jeg har prøvet fungerer.

En skrev at man skulle holde op/ned inde samtidigt indtil lærredet ”kvitterede” og herefter kunne man køre lærredet til ønsket position. Lærredet ”kvitterer” aldrig så det fungerer ikke.

En anden skrev at man skulle køre lærredet til ønsket position og holde stop inden i måske 10-15 sekunder. Det fungerer heller ikke.

Har prøvet at bruge både fjernbetjeningen og selve styreboksen, men ingen forskel.

Den eneste måde jeg kan fremtvinge lidt reaktion på er ved at holde stop knappen inde på selve styreboksen, hvorefter den kommer med 2 x bip efterfulgt at 3 x bip kort efter. Har prøvet dette med lærredet i korrekt position, men det giver ikke et nyt stop.

Så al hjælp der kan bringe mig lidt videre er yderst velkommen J

Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 15:43
Har et lærred af en anden fabrikant, men kan se det er samme styreboks og fjernbetjening,  så sender lige lidt billeder af min manual om lidt.
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 15:49
Det bliver lige lidt senere i dag. Det er ikke nemt at komme billeder på denne side fra en mobil.
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 15:53
Det lyder helt fantastisk - på forhånd tak for hjælpen :)
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 09:06
Det virkede Clap 

Bundstop er nu justeret så lærredet stopper præcis 10 mm over centerhøjttaler hver gang Tongue.

Der var helt korrekt 2 justeringsskruer gemt bag den ene endedæksel, og selvom de var ret svært tilgængelig lykkedes det !

Var helt overbevist om at bundstop skulle justeres med fjernbetjeningen, men det var så den mere primitive metode der skulle anvendes - men det er nu gjort én gang for alle Smile

Tusind tak for vejledningen !!
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
hunterSEG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-November-2011
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 193
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunterSEG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 11:59
Det var så lidt. Kun glad for at kunne hjælpe.

Forresten. Mit lærred kører nogle gange forbi stoppet. Så ryster og larmer det meget indtil det rammer nederste stop og kører op eller jeg selv får stoppet og kørt op.
Det kan være lidt drilsk, for sker det, så skal du trykke på ned knappen for at stoppe det, selv om det kører nedad, for seneste kommando var da du trykkede op.
Det har dog ikke ødelagt lærredet eller stoppet endnu, og det er 6 år og bruges næsten hver dag.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2021 kl. 09:07
Kan I afslører hvor stop skruen sidder?
Frank 
Til top
kamajoka Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Januar-2013
Sted: Horsens, Danmar
Status: Offline
Point: 119
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér kamajoka Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2021 kl. 09:36
Som beskrevet er der 2 justeringsskruer bag endedækslet i motorsiden. Kan ikke huske hvilken der var til bundstop, men det finder du hurtigt ud af når du justerer på én af dem. Har ikke lærredet mere da motoren stod af kort tid efter, men fik det justeret perfekt ind - og det stoppede samme sted hver gang. 
Stereo: NAD M33 * JBL4349 * 2 x Arendal Sub 2 * Rega RP40 * * Cambridge 840C
Surround: Yamaha RX-A2080 * Klipsch RP 5.2.4 * Philips 65pusS8102 * ATV4K * Epson EH TW-5000 / Hivilux 100" lærred
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2021 kl. 10:10
Oprindeligt skrevet af kamajoka kamajoka skrev:

Som beskrevet er der 2 justeringsskruer bag endedækslet i motorsiden. Kan ikke huske hvilken der var til bundstop, men det finder du hurtigt ud af når du justerer på én af dem. Har ikke lærredet mere da motoren stod af kort tid efter, men fik det justeret perfekt ind - og det stoppede samme sted hver gang. 
Tak, spurgte fordi at der ikke stod i hvilken side. Mit sidder gemt, så nu ved jeg hvilken side jeg skal skære hul i "loftet" 🙂

Frank 
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu