recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilke kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilke kabler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fjutte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 79
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fjutte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilke kabler
    Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 19:35
håber nogle kan hjælpe mig med valg af kabler. 

Skal bruge et kabel fra min stofaboks til mit Lg Oled65cx tv. Skal jeg bare vælge HDMI til 4K eller er der noget jeg skal tage højde for?

Ligeledes skal jeg have et netværkskabel fra min router mit tv, der er 20 meter og skal ligge i en kanal med et andet netværkskabel. Jeg kører  300/50 linke fra routeren. Hvilken kategori skal netværkskabel være og skal det være skærmet eller ej?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 20:57
så længe kablet ikke ligger i væggen, så er det ligegyldigt med mindre det krydser dit køkken. (el-apparater der udsender støj) cat6 er fint. det kan klare op til 10gigabit så der går nok en rum tid før du får problemer med performance der.

Hvad angår hdmi, well - det vil da nok være en god ide at sikre sig det er certificeret til at køre 4K over den pågældende længde. - men det kommer jo an på hvor langt der er mellem din stofaboks og tv'et. (alt under 5m behøver du ikke købe dig fattig i guldbelagte kabler.)
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2020 kl. 21:56
køb dette i Harald Nyborg, det er fertificeret og mange anbefaler det:
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2020 kl. 07:13
Og til netværkskabel er det (med den hastighed) ligemeget om du køber Cat 5e, 6 eller over.
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2020 kl. 20:16
jeg valgte cat 5e da det er noget tyndere og mange nye dimser begynder at kommer med 2.5gbe som også kører fint på cat5e.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu