recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad for man ud af en dyrere afspiller?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad for man ud af en dyrere afspiller?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
bbond Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 19-Januar-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bbond Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 09:10
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tillykke med dit valg af TV, du har valgt det absolut bedste i min verden.

Panasonic UB820 er et fremragende valg som afspiller, for den har langt de fleste af de features som også findes på UB9000. F.eks. HDR Optimizer.

Jeg købte selv en UB820 for at afprøve de egenskaber som også findes på UB9000 - forinden købet af en UB9000.

Nu er UB9000 en meget lækker afspiller, med to strømforsyninger, digital og analog lyd, en fremragende CD afspiller + en masse andet.

Det der bl.a. tæller for mig i valget af en UB9000 er det meget stabile drev, og den super lækre byggekvalitet. Jeg kan ikke mindes at jeg har haft et så lækkert stykke AV-udstyr, så ja UB9000 giver mig en meget høj grad af ejerglæde. 

Og bemærk lige (til dem der ved at jeg ofte skifter udstyr), at jeg har haft min UB9000 i godt 2 år.LOL

Jeg har i øvrigt skrevet en del om Pansonic DP-UB9000 her:

Afspiller den SACD ? - og i multi channel ?

Bond Cool


Nej, den kan ikke afspille SACD. Jeg ved ikke helt hvad du mener med multi channel

SACD i mere end 2 ch. altså 6 analoge udgange (surround)

Jeg er på udkik efter en afløser til min nuværende Sony ES SACD (multi channel) da den kører på sidste vers.....

Bond Cool

Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 137
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mortenstryhn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 15:52
@Bond

Tror du er nød til at købe en dedikeret CD-afspiller - både Denon og Marantz har SACD-afspillere, og der er sikkert også andre derude.

Sonys Blu Ray afspillere kan også afspille SACD (i hvert fald topmodellen X1100ES), men de er ikke så lækre at se på eller nemme at betjene som musik-afspiller. Og udgangssignalet for multichannel er via HDMI til en receiver.

Desværre virker det til at producenterne ikke længere kan se fidusen i en kombineret disc-afspiller, som både kan spille DVD og Blu Ray (inkl 4K), og CD og SACD.


Redigeret af mortenstryhn - 23-Oktober-2020 kl. 15:53
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 09:58
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Kan de alle flytte undertekster, eller er det kun den dyre/de dyreste der kan det?

Har ikke selv benyttet funktionen, det skulle dog være muligt på alle Panasonic UHD afspillere.

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 10:02
Oprindeligt skrevet af bbond bbond skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Tillykke med dit valg af TV, du har valgt det absolut bedste i min verden.

Panasonic UB820 er et fremragende valg som afspiller, for den har langt de fleste af de features som også findes på UB9000. F.eks. HDR Optimizer.

Jeg købte selv en UB820 for at afprøve de egenskaber som også findes på UB9000 - forinden købet af en UB9000.

Nu er UB9000 en meget lækker afspiller, med to strømforsyninger, digital og analog lyd, en fremragende CD afspiller + en masse andet.

Det der bl.a. tæller for mig i valget af en UB9000 er det meget stabile drev, og den super lækre byggekvalitet. Jeg kan ikke mindes at jeg har haft et så lækkert stykke AV-udstyr, så ja UB9000 giver mig en meget høj grad af ejerglæde. 

Og bemærk lige (til dem der ved at jeg ofte skifter udstyr), at jeg har haft min UB9000 i godt 2 år.LOL

Jeg har i øvrigt skrevet en del om Pansonic DP-UB9000 her:

Afspiller den SACD ? - og i multi channel ?

Bond Cool


Denne Pioneer kan klare opgaven:

UDP- LX500





Redigeret af Pede8000 - 24-Oktober-2020 kl. 10:03
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 10:46
Fejl

Redigeret af Munch - 24-Oktober-2020 kl. 10:50
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu