recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Smart TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Panasonic, streaming og app.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Panasonic, streaming og app.

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 17:13
Hej.

Jeg læste i forgårs en anmeldelse, af den nye Chromecast med Google TV. Den afspiller Disney+ i 4K (2160p) og med 5.1 Lyd:
 

Den kan købes i andre EU lande for ca 69€. Jeg ved ikke hvor vigtigt TV2 Play fra dag et er for jer,
 men i følge dette link er TV2 Play's udviklere ved at skaffe sig et eksemplar, Se venligst kimj.dk Indlæg:


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 23-Oktober-2020 kl. 17:34
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 17:35
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

  Det tror jeg ikke han får held af. Har prøvet at hente hjemmesider der streamer corona koncerter på nettet uden at det fungerer.

Hej.

Jeg kan huske, at mens vi havde det Panasonic TX-50CXC725 blev firmwaren opgraderet således, at 
Adobe Flash blev understøttet. Og i dag, kan vi afspille DR.dr, ViaFree samt mange andre kanaler i browseren fra vores LG OLED 55B6.

Så jeg syntes, at du i det mindste bør oplyse os om hvilket TV og fra hvilket link, at du prøvede fra?

Hilsen Carsten.
Det var fra et Panasonic Oled EZ1000. Se&Hør så vidt jeg husker.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 17:36
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Hej.

Jeg læste i forgårs en anmeldelse, af den nye Chromecast med Google TV. Den afspiller Disney+ i 4K (2160p) og med 5.1 Lyd:
 

Den kan købes i andre EU lande for ca 69€. Jeg ved ikke hvor vigtigt TV2 Play fra dag et er for jer,
 men i følge dette link er TV2 Play's udviklere ved at skaffe sig et eksemplar, Se venligst kimj.dk Indlæg:


Hilsen Carsten.

Men hvis du læser min tråd om den, så kan den ikke skifte framerate automatisk og ej heller bitstreame lyden. Så den dur ikke hvis man går op i korrekt billede og lyd. Og det er vel netop derfor man har købt en Panasonic? 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

  Men hvis du læser min tråd om den, så kan den ikke skifte framerate automatisk og ej heller bitstreame lyden. Så den dur ikke hvis man går op i korrekt billede og lyd. Og det er vel netop derfor man har købt en Panasonic? 

Hej.

Kim fra Androidpctv har krydset af for Disney+  4K (2160p) / 5.1 i hans review. Han laver mange  reviews hver år. Hvis du mener at det er forkert, vil gerne jeg kontakte ham, og bede ham om at
undersøge tingene en gang til?

Du skriver at den nye Chromecast ej heller kan bitstreame lyden. Nu har jeg læst at andet sted at Disney+ bruger Dolby Digital Plus, det ved jeg ikke, om nogen kan bekræfte. Men har man så behov for, at kunne bitstreame lyden?

Til sidst vil jeg skrive at nVidea Shield bruger Android 9. Det er efterhånden en gammel sag. Den nye 
Chromecast med Google TV bruger Android 10. Er der nogen, der har hørt noget om hvornår nVidea påtænker at opgradere, til en nyere version af Android?

Hilsen Carsten. 

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2020 kl. 19:16
Jeg har da ikke sagt noget om den ikke kan køre Disney+. Men Disney+ kører 24fps på næsten alt materiale, men det skifter CC ikke til automatisk, det skal du manuelt ind og indstille på bekostning af, at så vil menuerne hakke. Det kan både Shield 2019 og ATV 4K. 

Bitstream handler om DTS-HD MA og Dolby True HD, samt DTS-X og Atmos fra fx Kodi og Plex.
Det er selvfølgelig ikke relevant, hvis man kun bruger streamingtjenester men det er korrekt framerate uanset hvad. Og især når man har valgt Panasonic, da man netop vælger det over LG, Philips eller Sony, fordi de lige leverer det sidste. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu