recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Real 4K vs Fake 4k vs opskaleret bluray
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Real 4K vs Fake 4k vs opskaleret bluray

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JMH Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 39
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JMH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Real 4K vs Fake 4k vs opskaleret bluray
    Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 19:18
Hej

Jeg er ny i forhold til 4k film.Shocked

Jeg har fundet denne liste over real og fake 4k movies:
https://www.digiraw.com/DVD-4K-Bluray-ripping-service/4K-UHD-ripping-service/the-real-or-fake-4K-list/

Jeg går ud fra at real 4k altid er bedre end fake 4k, men hvor langt er der mellem en godt opskaleret bluray og fake 4k?

Det jeg tænker på er om det kan betale sig at opgradere ens yndlings film, som man har på blu ray, til 4k selvom det er fake 4k?

Mvh Jonas


Redigeret af JMH - 22-Oktober-2020 kl. 19:19
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2020 kl. 19:20
De fleste hvis ikke alle CGI elementer er ikke lavet i 4K da det bliver for tungt:)
Til top
ferrarimik Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-November-2008
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 112
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ferrarimik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2020 kl. 12:02
Der er nogle UHD titler med opskaleret 2K digital intermediate til 4K, som er rigtig gode. Men som udgangspunkt er en 4K digital intermediate jo at fortrække

Redigeret af ferrarimik - 24-Oktober-2020 kl. 12:12
Sony AF9 / Pioneer UDP-LX500 / Apple TV 4K / Marantz SR8015 / Monitor Audio Silver 300 / Monitor Audio Silver C350 / Monitor Audio Silver FX / SVS PC-4000
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu