recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Pro-Ject god lyd på kontoret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Pro-Ject god lyd på kontoret

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
floe Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 134
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér floe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Pro-Ject god lyd på kontoret
    Sendt: 01-November-2020 kl. 14:23
Halløjsa.

Vi er igang med at reetablere vores kontor i huset følgende en fugtskade, og står således også for at skulle indrette kontoret på ny. I den forbindelse har jeg besluttet mig for, at jeg er ved at være træt af computerhøjttalere og bluetooth hovedtelefoner, når jeg lytter til musik ifm. arbejde :) 

Jagten er derfor gået ind på et minimalistisk og semi-seriøst anlæg, som kan supportere behovet for både at lytte via hørebøffer og på højttalere på kontoret.

Første step har været at finde en headunit. Kilden til anlægget bliver min PC og Tidal hifi. Jeg har derfor fokuseret på at finde en enhed, som indeholder integreret DAC og head-amp, og samtidig er lille nok til at den kan stå på et skrivebord.

Valget faldt på Pro-Ject Pre Box S2 Digital, som er en meget minimalistisk head-amp, pre-amp og DAC, der sluger TOSLINK, COAX og USB, og via sidstnævnte sågar kan decode MQA-streams. Den er netop landet i løbet og ugen, og vi har derfor kun lige taget hul på vores venskab. De første indtryk, som hhv. DAC og head-amp er dog positive :)




Redigeret af floe - 01-November-2020 kl. 14:24
JM.Lab Focal Electra 1007 Be
Thorhauge i270
Theta DSPro Prime
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu