recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Parabolstørrelse og spændende satelitter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Parabolstørrelse og spændende satelitter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
avemestr Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-December-2012
Status: Offline
Point: 104
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér avemestr Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Parabolstørrelse og spændende satelitter
    Sendt: 05-November-2020 kl. 16:26
Hej folkens

Det startede egentligt med, at jeg gerne bare ville have en parabol til Astra 19,2 øst og så et HD+ kort. Men så faldt jeg over dette pakketilbud, hvor man for 699 får parabol med to hoveder og alt det fornødne tilbehør:


Jeg undersøgte så lidt nærmere og så at folk fraråder faste multi-holdere. Jeg overvejede om man skulle gå op i en større parabol, hvor mange satelitter man kan tage godt med den på 80cm, osv. men Triax gør det på deres hjemmeside meget klart, at de ikke gider svare på spørgsmål fra privatkunder, hvilket skader deres brand en del og gjorde at jeg kiggede efter alternativer.


Jeg er nu endt med noget alá dette fra HM Sat Shop:

+ 30-35 meter forfærdeligt dyrt coax-kabel til nedgravning

Tingene skal bruges sammen med et Philips 65PUS8102/12 fjernsyn, der har Mini DiSEqC og DiSEqC 1.0 understøttelse og et CI+ interface.


Spørgsmål:

Virker ovenstående valg helt åndssvage?

Jeg bor nær Roskilde. Vil det være af stor betydning om jeg kører med 100cm eller 80cm parabol, når jeg skal fange Astra 19.2 og Hotbird? Jeg "orker" ikke, hvis man oplever udfald jævnligt, men overlever nok 1-2 gange om året ved snestorm.

Hvis jeg gik op i en 100cm ville det måske være oplagt at sætte 4 hoveder på, hvor det ene så kunne være Astra 28,2 øst. Jeg ved godt at jeg ikke får BBC osv, men der er nogle andre interessante kanaler på deres Europa-beam.

Kan folk anbefale andre satellitter? Synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen spændende på lyngsat.com. Grunden til at jeg spørger er, at de DiSEqC switche jeg  kan finde alle har 2 eller 4 input - der er ingen med 3.

Hvis jeg går efter at fange f.eks. 5 øst, 13 øst, 19.2 øst og 28.2 øst. Vil jeg så kunne opnå stabile signaler med den ovenstående 100m skærm? 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu