recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Har skiftet fra iPhone til Android?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Har skiftet fra iPhone til Android?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 11:27
Nogle ting er lige ud af landevejen - andre besværlige.Du kan jo prøve at læse denne beretning fra en bruger der har været på samme rejse. En af de mest seriøse, og bedst dokumenterede beskrivelser af systemskifte, som jeg har læst. Denne bruger ender så med at gå tilbage til Apple . . 
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 12:13
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Lad os få det banket helt på plads en gang for alle den App der hedder beskeder ER til modtagelse og afsendelse af SMS. Enhed Nokia 7.2.

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Nå. Men det hedder det ikke på min 5.3
Har slukket telefonen for i dag, så jeg ikke smider den ud af vinduet Embarrassed

Hej.

jeg ved ikke om du har fået løst dit problem med SMS'er.

Men her er et link til Nokia 5.3 Brugervejledning:

https://www.nokia.com/phones/da_dk/support/api/pdf/nokia-5-3-user-guide

øverst på side 21 i Nokia 5.3 Brugervejledning står:
1. Tryk på Beskeder .
2. Tryk på Start chat .
osv.

Det er en meget kort beskrivelse. Her er en uddybning fra Google:

'Kom godt i gang med Beskeder'

https://support.google.com/messages/answer/6089066?hl=da

'Hvis du ikke har Beskeder, kan du hente i via Google Play.'

Hilsen Carsten.

Til top
Nicoleif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 987
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicoleif Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 12:17
Jeg er fornyligt skiftet fra Android (Huawei Mate 20 Pro) til iPhone, skiftet drevet af mit ønske om at have Apple Watch (med eSim). Først skiftede jeg til iPhone Se 2020 model med 128gb men da den mobil simpelthen var for ringe (dårligt kamera, for lille skærm, manglende ansigtsgenkendelse) så skiftede jeg for lidt siden til iphone 11 Pro hvilket er betydelig bedre. Må dog stadig sige at jeg foretrækker Android mobilerne og er da kun skiftet pga Apple watch (som jeg elsker). Har man først opsat en Android mobil én gang så er det aldeles simpelt næste gang, lidt ala iPhone.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 12:25
csell: I den manual, jeg har downloadet, står der Notifikationer (ikke Beskeder)
Underligt... men en lille ting, hvis skidtet fungerer (det gør det ikke)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 12:27
Hvad sker der, hvis jeg fortsætter med min iPhone 6 Plus?
Hvor stor er sandsynligheden for, at den bliver hacket?
Er ikke på Facebook, Instagram, Twitter osv.
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 12:41

 Her er et billede af en 5.3, som det ses så ligger SMS besked App´en på den. Højreklik på ikonet og marker åben i ny fane hvis billedet ikke kan ses.

Product image of the Nokia 5.3 4GB/64GB Black


Redigeret af Radiomanden - 09-November-2020 kl. 12:44
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 16:15
Det går da fremad
SMS virker nogenlunde, og jeg fandt ud af at overføre filer via USB
Så langt så godt
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 609
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JENC Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2020 kl. 16:23
For at se indhold i mapper når du sætter et USB kabel mellem telefon og PC, så skal du lige låse telefonen op og give tilladelse på pop-up på skærmen. 
Dette er en sikkerhedsfeature, så man ikke kan tømme en fundet telefon som man ellers ikke kan låse op.

Du skal nok et smut i "Standard apps"  ("Default apps") på engelsk. På min Samsung er det Indstillinger -> Apps -> Menuknappen herinde, og så vælge "Standard apps". 
Under Standard-apps kan man se hvilken Browser, opkaldsapp, sms-app mv man bruger. Den app til SMS du har valgt herinde, skal gerne være den app hvor du kan se din SMS du ikke kan finde. 
Måske er den sat til Messenger eller andet (som andre er inde på). 

Kan du stadig ikke finde din sms, så prøv 1) at sende en SMS fra telefonen til en anden, og se om det går igennem. 2) få vedkommende til at svare tilbage, og se om det går igennem. Hvis dette også fejler, er det nok operatør-opsætningen den er gal med. Operatøropsætning håndteres normalt automatisk, men nogle gange er manuel opsætning nødvendig. Har du YouSee kan du læse her. Og andre operatører må have tilsvarende sider.
Hvis dette ikke fejler, er den givne SMS måske ikke sendt. Sendt før din telefon-opsætning var helt på plads, eller lignende.
Til top
MortenP Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenP Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 10:51
Det kan også være mht. beskeder at du lige skal have det i din iPhone igen, og så slå imessage fra. Det kan nogle gange "låse" dine beskeder, da din Android telefon jo ikke har iMessage. 

Så sender den som almindelig SMS, og så bør det fungere. 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


  Højreklik på ikonet


Kan du ikke lige vise hvordan man gør det?

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
ildocteur Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-September-2005
Status: Offline
Point: 216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ildocteur Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 11:33
Det med at højreklikke var kun hvis du ikke kunne se billedet af telefonen i posten.

Det var vist bare for at vise dig hvordan beskeds appens ikon ser ud.  Det er den Blå cirkel med den hvide "tankebobbel" ved siden af Telefonrøreet i den nederste række ikoner.

Hvis du ikke modtager beskeder i den app.  Altså når du åbner den, så vil jeg tro kan det skyldes to ting.

1)  App'en Beskeder er ikke valgt som standard SMS app på din telefon.  Under indstillinger og noget med Apps og Notifikationer kan du finde indstillinger for Standard SMS app. Hvis det ikke står Beskeder/Messages såprøv at åbne den App der er angivet og se om beskederne er der.

2)  Afsenderen af beskeden tror stadig du anvender iMessages og sender beskeder den vej, som du naturligvis ikke modtager på Android.  Det kan godt være lidt af en udfordring at slippe ud af iMessages, men som en angiver ovenfor skal du åbne din iPhone og slå iMessages fra.  Jeg har erfaring for at det ikke altid er nok, men at man skal logge helt ud af iCloud og i nogen tilfælge fjerne IPhonen helt fra sit AppleId.

Når du taler bekræftelses beskeder fra f.eks. banken så er der lille sandsynlighed for at dit problem er 2), da jeg ikke har hørt om noden der sender den slags via andet end SMS. 

Hvorvidt beskeder popper op på låseskærmen kan være at den pågældende app har ntifikationer slået fra.  Det sker også under Indstilinger og App og Notifikationer på de fleste telefoner.

Hvis du på et tidspunkt er blevet bedt om at "aktivere chat"  er det formodenlig tale om aktivering af Googles RCS service.  Det er Google (og andres)  forsøg på at lave cross platform tekst beskeder der giver iMessage ligende funktionalitet uanset telefon operativsystem.  Den aktivering burde ikke have indflydelse på din modtagelse af almindelige SMS'er men kun hvis du skriver med folk der også har RCS aktiveret.

ildoc









Redigeret af ildocteur - 10-November-2020 kl. 11:52
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-November-2020 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Hvad sker der, hvis jeg fortsætter med min iPhone 6 Plus?
Hvor stor er sandsynligheden for, at den bliver hacket?
Er ikke på Facebook, Instagram, Twitter osv.

Jeg tror ikke der sker noget ved at bruge den. Hvis der findes et slemt sikkerhedshul, bliver den opdateret, selv om opdateringer er stoppet.

22. juli 2019 blev iOS 9 og 10 opdateret, selv om det var hhv. tre og to år siden sidste opdatering. Men flere ældre enheder kunne ikke få nyere version. Bl.a. iPhone 4s og 5.

EDIT: I denne uge kom der en sikkerhedsopdatering helt tilbage til iPhone 5s 



Redigeret af Brixen - 10-November-2020 kl. 15:19
Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu