recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Løst: HP w2207h skærm - Out of range
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Løst: HP w2207h skærm - Out of range

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Løst: HP w2207h skærm - Out of range
    Sendt: 11-November-2020 kl. 15:57
Hej
Jeg har en HP w2207h skærm, som jeg vil have forbundet til en Lenovo Thinkpad T490.
Skærmen bliver ved med at skrive Out of range og at jeg skal sætte indstillingerne til 1680 x 1050 og 60 Hz. Det har jeg prøvet flere gange og gemt ændringerne, men det ændrer ikke noget.
Der kommer billede fra PC'en på skærmen, men skærmen går ud kort tid efter at der har stået det med Out of range.
Da PC'en kun har en HDMI udgang, har jeg sat en HDMI til VGA adapter til et VGA kabel.
Da det er en PC fra arbejdet, vil jeg ikke til at prøve at installere drivere osv., og jeg mener heller ikke, at jeg har rettigheder til det.
Kan jeg købe en form for ekstern grafikkort eller lign. - vil det hjælpe noget, eller er jeg nødt til at købe en ny skærm?
Skærmen fungerer fint, når jeg bruger den sammen med min gamle PC, men der er det også direkte VGA til VGA.

På forhånd tak.


Redigeret af bas - 12-November-2020 kl. 06:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 16:15
Din bærbare har HDMI ud og din skærm HDMI ind.

Har du et HDMI kabel?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 16:21
 Skærmen har da HDMI 
FORBINDELSE INTERFACE
1 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15)
1 x HDMI
så hvorfor ikke bruge den.?
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 16:24
Det har jeg glemt at skrive. Jeg har prøvet med et HDMI kabel, men der sker ingenting. Der er bare sort skærm. Det er ikke længe siden jeg brugte HDMI kablet sammen med min egen gamle bærbare PC, og det virkede fint.
Skal jeg prøve med at andet HDMI kabel?
Jeg tænker, at jeg kunne prøve at købe et kabel som nedenstående, eller er det i en for ringe kvalitet?

Hvis jeg skal have en anden skærm, tænker  jeg, at det måske f.eks. kunne være en som nedenstående.
Jeg er ikke gamer.




Redigeret af bas - 11-November-2020 kl. 16:25
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 16:31
Er nedenstående HDMI kabel måske bedre at prøve med?



Redigeret af bas - 11-November-2020 kl. 16:34
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 16:32
Din skærm har opløsningen 1680x1050.
Sender du højere opløsning ud gennem HDMI kablet vil skærmen ikke vise noget.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 16:37
Hej Klaus
Ok tak, og jeg kan ikke gøre noget på PC'en eller vha. en adapter eller lign. for at tvinge opløsningen ned på 1680x1050 eller mindre?
Så er der måske umiddelbart ikke andet for end at købe en ny skærm som f.eks. nedenstående?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 16:50
 Gå ind på skærmopløsning på PCen og indstil den til korrekte opløsning.


Redigeret af Radiomanden - 11-November-2020 kl. 16:52
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 17:53
Det har jeg prøvet, men jeg prøver måske lige igen senere i aften med et andet HDMI kabel.
Til top
bas Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Januar-2010
Status: Offline
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2020 kl. 18:39
Yes! :-)
Nu ser det ud til at fungere uden problemer og endda uden at jeg denne gang har ændret noget på skærmopløsningen på PC'en.
Jeg købte lidt tidligere i dag 1 stk. af nedenstående HDMI kabel, og det ser ud til at have løst problemet.

High Speed HDMI cable af mærket Sinox:

Mange tak for jeres kommentarer.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu