recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPad problem med Roblox.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iPad problem med Roblox.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: iPad problem med Roblox.
    Sendt: 13-November-2020 kl. 16:27
Hej.

Jeg har en IPad Air 1 som min datter bruger til at spille Roblox på, desværre crasher den hele tiden når hun går ind i portalen, hvad det så end er, jeg kender overhovedet ikke spillet, det gør så at hun skal låne min telefon for at spille i tide og utide, da den af en eller anden grund ikke crasher, og det er jeg ved at være træt af.

Jeg har selvfølgelig forsøgt at google lidt, og det lader til at være et almindeligt problem fordi IPad’en simpelthen er for gammel til spillet, så spørgsmål er hvilket iPad skal jeg købe som kan håndtere kravene der er i Roblox ?

Det behøver ikke være det nyeste af det nye.

På forhånd tak.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 18:23
Du skal vel bare købe noget som er nyere end den du har?
Eftersom du har en iPad Air 1, så er alt andet på markedet nyere.

De skriver hvad spillet kræver på deres hjemmeside:
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 19:08
en air1 er da nyere end en ipad 2 som er minimumskravet. Når det så er sagt, så vil jeg give dig 100% ret i at det er på tide at kigge sig om efter noget nyere. Air1 er fra oktober 2013 og dermed 7 år gammel. Der er løbet RIGTIGT meget vand i åen siden da, og rent performance mæssigt er den bare overhovedet ikke gearet til at kunne levere 3D performance til den slags.
Air2 burde kunne klare sig lidt endnu, men skal jeg være ærlig, så ville jeg nok bare se mig om efter en mini eller den nye alm 8.gen. Prisen for sådan en er altså ikke alverden i forhold til at den så vil kunne holde i en del år frem.

Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 20:45
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

en air1 er da nyere end en ipad 2 som er minimumskravet. Når det så er sagt, så vil jeg give dig 100% ret i at det er på tide at kigge sig om efter noget nyere. Air1 er fra oktober 2013 og dermed 7 år gammel. Der er løbet RIGTIGT meget vand i åen siden da, og rent performance mæssigt er den bare overhovedet ikke gearet til at kunne levere 3D performance til den slags.
Air2 burde kunne klare sig lidt endnu, men skal jeg være ærlig, så ville jeg nok bare se mig om efter en mini eller den nye alm 8.gen. Prisen for sådan en er altså ikke alverden i forhold til at den så vil kunne holde i en del år frem.


En iPad Air 1 er en 10.9 skærm, right ? jeg kunne rigtig godt tænke mig at den nye passede i det gamle cover, for lethedens skyld.

Når du skriver 8 generation, er det så 2020 modellen du mener ?
Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 21:03
Måske mit indlæg var list uklart.. jeg vil gerne købe en nyere iPad, uden det er det nyeste, men jeg vil heller ikke risikere at købe noget .... der kun kan følge med i 1-2 år, derfor jeg lavede posten, da jeg er virkelig grøn ift. iPads.

Hvad skal jeg være obs på ?, jeg tænker at den kun skal bruges på vores internet, så har 4G vel intet at sige, eller hvad ?, hvad betyder i øvrigt gb lte ?, disse modeller er lidt dyrere end dem uden, og er det vigtigt ? og hvad med lagerpladsen, tænker at man minimum skal have 128 GB eller er det ligegyldigt ift. performance ? hvad er i øvrigt en iPad mini ? er det en fysisk mindre model eller er den skrabet ift. performance / muskler ?




Redigeret af Narrehat - 13-November-2020 kl. 21:04
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2020 kl. 21:15
En ny iPad koster 2800 kroner.
Det er billigt for et fantastisk stykke legetøj, som kan holde i lang tid.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2020 kl. 09:22
narrehat - hvordan mener du du kan forvente at et "cover" skal skal passe fra noget hardware som er 7 år gammelt med noget nyt? hvor mener du at det overhovedet er muligt at købe en ny ting og så tro at det 7år gamle man havde passer til? 

2020 alm ipad er 8.gen. Designs og teknologier er anderledes og derfor vil du ikke på nogen måde kunne bruge gammelt udstyr til en eventuel ny.
LTE er mobilt bredbånd, og er kun relevant hvis du skal have den med et sted hvor der ikke er noget trådløst netværk.
lagermængden har ingen relevans til performance. Det har udelukkende noget at gøre med hvad den skal bruges til. hvis det blot er til datteren og hendes spil, kan du sagtens klare dig med den mindste.

Og hvad angår spm om størrelser etc. Så er du også velkommen til at besøge apple.com/dk - der er tonsvis af information fra producenten så du kan berige din viden og følge lidt med.
Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 18:41
Claus_jac Nånå - det var da ikke en særlig rar måde at svare på!

Narrehat, jeg ville overveje den "almindelige" Ipad (dvs ikke pro, mini eller air). Den er rimelig ny og fin til formålet. 

Lad være med at købe en der har trådløst netkort (LTE), de fleste steder kan din datter formentlig låne noget net og når I sammen er på farten, kan du dele internettet fra din telefon, så brug de penge på noget andet (måske et nyt cover:0)
I forhold til størrelse er det ligegyldigt for performance (medmindre du fylder den helt op). I forhold til plads er 128 rigeligt (32 er for lidt).

Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

En ny iPad koster 2800 kroner.
Det er billigt for et fantastisk stykke legetøj, som kan holde i lang tid.

Klaus

Tak for svaret 🙂



Redigeret af Narrehat - 15-November-2020 kl. 21:52
Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 21:54
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

narrehat - hvordan mener du du kan forvente at et "cover" skal skal passe fra noget hardware som er 7 år gammelt med noget nyt? hvor mener du at det overhovedet er muligt at købe en ny ting og så tro at det 7år gamle man havde passer til? 

2020 alm ipad er 8.gen. Designs og teknologier er anderledes og derfor vil du ikke på nogen måde kunne bruge gammelt udstyr til en eventuel ny.
LTE er mobilt bredbånd, og er kun relevant hvis du skal have den med et sted hvor der ikke er noget trådløst netværk.
lagermængden har ingen relevans til performance. Det har udelukkende noget at gøre med hvad den skal bruges til. hvis det blot er til datteren og hendes spil, kan du sagtens klare dig med den mindste.

Og hvad angår spm om størrelser etc. Så er du også velkommen til at besøge apple.com/dk - der er tonsvis af information fra producenten så du kan berige din viden og følge lidt med.

Jeg beklager meget at jeg tillod mig at stille nogle spørgsmål, det var virkelig ikke for at genere dig.
Til top
Narrehat Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 17-Oktober-2020
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Narrehat Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2020 kl. 21:55
 
Oprindeligt skrevet af kloppern kloppern skrev:

Claus_jac Nånå - det var da ikke en særlig rar måde at svare på!


Narrehat, jeg ville overveje den "almindelige" Ipad (dvs ikke pro, mini eller air). Den er rimelig ny og fin til formålet. 


Lad være med at købe en der har trådløst netkort (LTE), de fleste steder kan din datter formentlig låne noget net og når I sammen er på farten, kan du dele internettet fra din telefon, så brug de penge på noget andet (måske et nyt cover:0)

I forhold til størrelse er det ligegyldigt for performance (medmindre du fylder den helt op). I forhold til plads er 128 rigeligt (32 er for lidt).



Tak for dine svar.


Jeg tænker heller ikke at der er brug for et simkort da hun primært bruger den herhjemme, og er vi ude låner hun wifi der hvor hun er som du selv foreslår.


mht. coveret troede jeg bare at standart størrelsen ikke havde ændret sig siden iPad Air 1, kun indmaden :)


Tror jeg suser i El Giganten i morgen så jeg kan få “frigivet” telefonen til eget forbrug 😉




Redigeret af Narrehat - 15-November-2020 kl. 21:57
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu