recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > OLED TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG CX eller C?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG CX eller C?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
aeblemanden Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-September-2015
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aeblemanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-November-2020 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af TCB1 TCB1 skrev:



Til gengæld har CX HGIG som man ikke finder på C9, så i eksemplet next-Gen konsoller eller en gamer-orietenteret PC er CX faktisk at foretrække.


C9 har også HGIG

Oprindeligt skrevet af TCB1 TCB1 skrev:



Mht DTS dekodning, så er det sjældent man har brug for det i selve TV'et



Sonos soundbars som er ret populære blandt recordere's brugere, har ikke DTS, her er det relevant med indbygget dekodning.

Redigeret af aeblemanden - 25-November-2020 kl. 07:40
Til top
Donkey87 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2015
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Donkey87 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 10:35
LG C9 > LG CX


Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1970
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2020 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af aeblemanden aeblemanden skrev:


C9 har også HGIG

Fedt, det vil jeg straks berette for min bror der har det som PC monitor. Det er ham der har fortalt mig at TV'et ikke havde det, da jeg sagde han skulle slå det til og tweake HDR spillene til skærmen, da jeg også til en start mente at begge burde have det lige som jeg har set at CX har - Jeg har googlet og sendt denne video til ham: https://youtu.be/FCsdVkZhK9M så han kan komme på bedre tanker end hans dovne vildfarelser.

Så er der jo reelt ingen forskel på C9 og CX til en PC eller en Series X så, hvis man kunne score et billigt C9 ville jeg da helt klart gå efter at gøre det, med mindre man bare skal have et 48 tommer.

Redigeret af TBC1 - 24-November-2020 kl. 18:16
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 15:36
Det blev tilføjet i forbindelse med en update:

Min hjemmebio:
Sony HW65ES, GrandView 112" lærred, Vincent LS-310 fronter, Vincent LS-112 sub, Vincent LS-206 center, B&W Solid surround, Sony DA5400ES, Primare A 30.5, Nvidia Shield TV.







Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2009
Status: Offline
Point: 989
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 17:56
Flatpanels har en fin oversigt, der ret klart viser, hvornår det prismæssigt set er bedst at købe Tv - og som det også nævnes her i tråden, så er BF faktisk ikke det bedste tidspunkt (med mindre man bare ikke kan vente ;-)

Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 18:04
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Flatpanels har en fin oversigt, der ret klart viser, hvornår det prismæssigt set er bedst at købe Tv - og som det også nævnes her i tråden, så er BF faktisk ikke det bedste tidspunkt (med mindre man bare ikke kan vente ;-)

Jeg ejer ikke noget fjernsyn lige nu. Så det er derfor jeg er på udkig. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu