recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubiquiti
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ubiquiti

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
henbay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2020
Sted: hundested
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henbay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ubiquiti
    Sendt: 25-November-2020 kl. 10:57
Hej med jer.

jeg står for at skulle have ny router og jeg har bestemt mig for en ubiguiti men om det skal være en Unifi security Gateway pro eller en Ubiguiti unifi dream machine pro. 

er der nogle der har Eferinger med dem.

Hilsen Henrik

Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jblaabjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 16:05
jeg har købt en UDM Pro for et par uger siden. Sammen med 3 af deres små switche og et enkelt AP Lite dækker det hele huset på 160m2 og halv kælder. Det er nemt at sætte på, selv om jeg ikke er nået længere end gæstenetværk på eget vlan. Mangler forward til Nas og opsætning af vpn.
Regner med at udvide med et kamera eller to. 
Med UDM Pro sparer du en controller, men så snart du sætter disk i larmer den af h til. Bare så du ved det.  
Bare spørg hvis der er noget. 
Til top
henbay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2020
Sted: hundested
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henbay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 09:20
okay tak for svar.

Hvad er det som larmer i den ved du det?



Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 10:41
Oprindeligt skrevet af henbay henbay skrev:

okay tak for svar.

Hvad er det som larmer i den ved du det?

Det giver vel sig selv? - Det er enten disken som larmer eller en blæser for at holde disken kølig.
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 10:55
er der nogle som ved hvornår de kommer med en UDM med wifi6
Deres alm access point skulle jo komme i december, så ville nødigt købe noget der bliver erstattet af en ny generation indenfor kort tid.
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jblaabjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af henbay henbay skrev:

okay tak for svar.

Hvad er det som larmer i den ved du det?



Der sidder to blæsere i den. Den siger at de kører 600rpm når der ikke er disk i, men jeg tror slet ikke de spinder. Så snart du sætter disk i starter begge blæsere også selv om temperaturen ikke er høj. Det er to meget små blæsere der desværre kan spinde ret hurtigt...:)
Hvis den skulle blive varm og have brug for at spinde dem højere op bliver den skilt ad, da jeg ikke har et serverrum med lyddæmpning...:)
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jblaabjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

er der nogle som ved hvornår de kommer med en UDM med wifi6
Deres alm access point skulle jo komme i december, så ville nødigt købe noget der bliver erstattet af en ny generation indenfor kort tid.
Nu handler tråden her jo om to produkter der ville benytte et eksternt AP og netop ikke bliver erstattet af nyt med wifi 6



Redigeret af jblaabjerg - 26-November-2020 kl. 11:18
Til top
henbay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2020
Sted: hundested
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henbay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 13:39
Tak for oplysningen.

Du ved ikke om der muligheder for at sætte RPM fra auto til manuelt, og skrue op og ned i hastigheden? 
Hilsen Henrik
Til top
jblaabjerg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 105
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jblaabjerg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2020 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af henbay henbay skrev:

Tak for oplysningen.

Du ved ikke om der muligheder for at sætte RPM fra auto til manuelt, og skrue op og ned i hastigheden? 
Hilsen Henrik
Det kan du ikke, men lige nu er der er bug så gør man kan sænke dem til 40%, hvilket er ok. 

Det er dog meget muligt den bug bliver fixet på et tidspunkt og så er de 49% den normalt står til altså lidt for meget. 
Til top
henbay Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2020
Sted: hundested
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henbay Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2020 kl. 08:37
Mange tak.

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu