recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skalering SD til 4K eller SD til HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skalering SD til 4K eller SD til HD

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
TL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Februar-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TL Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skalering SD til 4K eller SD til HD
    Sendt: 25-November-2020 kl. 14:09
Hej

Mit 10 år gamle Sony KDL-40EX500 er blevet afhængig af en DVB-T2-modtager. Det er som forventet lidt besværligt og en multifjernbetjening har sine ulemper, så jeg har længe været på udkig efter nyt tv. Det bruges aldrig i opløsning over 1280 x 720, ofte lavere, f.eks. gamle tv-serier. Næsten alle nye tv er 4K, bortset fra nogle få, skrabede indgangsmodeller. De savner dog et godt integreret lydsystem, hvilket jeg lægger vægt på.

Kan nogen her be- eller afkræfte min skepsis over for nye apparaters evne til at håndtere gammelt materiale? Den har lige fået ny næring af en tråd på Avforums, citat fra moderator:

"Upscaling on a 4k model (especial SD material) is generally very poor, and only the high end TVs have better scaling. If you are still using a lot of HD and SD material, you may be better off sticking with your current TV, buying a second hand HD one, or even a new HD one."

Overvejer et brugt Sony med DVB-T2 og HD, model KDL-46W905A har gode specifikationer og passende størrelse, og så glæde mig over det, så længe, eller kort, det varer.

Højttaleren i BeoVision Contour gør "heldigvis", at skærmen hos mig kommer alt for højt op. Så sparer jeg de penge.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 14:15
Oprindeligt skrevet af TL TL skrev:

en multifjernbetjening har sine ulemper


Hvis du vælger en Logitech Harmony er der nu ikke mange ulemper. De klarer alt.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 14:24
 SD er ikke specielt godt på et UHDpanel, de lavere opløsninger er ikke være at tale om. når det drejer sig om 720p, 1080i så er det fint, UHD er naturligvis super.
Angående Remoten, så burde det via CEC ikke være nødvendigt med mere end en.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3949
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 14:28
Det kommer an på prisen og kilden. generalt sd er ikke så slemt, men det er værre end at skalere 720p og 1080p op i 4k
Stuen: LG nanocel, Denon x1400h dali front og surround zensor 1, center zensor vocal, midt high alteco. Sub 2x argon malmö8, Shield tv 19 pro, musik argon solo, pladespiller argon? med ortofon om 5E
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 16:29
hvad er du ser, der er i sd?

Jeg tvivler at et nyt TV er dårligere til at gengive end dit gamle TV. Men køb et, hvor du har returret, så kan du altid returnerer tv’et og få fine penge retur.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2020 kl. 16:33
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

hvad er du ser, der er i sd?

Jeg tvivler at et nyt TV er dårligere til at gengive end dit gamle TV. Men køb et, hvor du har returret, så kan du altid returnerer tv’et og få fine penge retur.
Eksempelvis dvd’er ser ganske udmærkede ud opskaleret til 4k.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu